REKLAMA
REKLAMA

Nowe przepisy ws. obowiązków informacyjnych na etykietach

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 22 kwietnia 2013 13:43

W listopadzie 2011 roku Unia Europejska opublikowała Rozporządzenie dotyczące przekazywania konsumentom informacji na temat żywności. Wejdzie ono w życie 14 grudnia 2014 roku na całym terytorium UE (aktualnie 27 Krajów Członkowskich). Celem wprowadzenia nowych przepisów jest zapewnienie konsumentom dostępu do rzetelnych informacji o produktach w momencie dokonywania zakupu. Chodzi o znaczącą ilość danych w tym m.in. o wartości odżywcze, składniki, alergeny czy instrukcje precyzujące sposób użycia.

REKLAMA
Rozporządzenie, oprócz obowiązków informacyjnych na etykietach, wprowadza także nowe wymagania w przypadku sprzedaży na odległość czyli np. handlu elektronicznego. Jest to obowiązek dostarczania pełnych informacji także konsumentom kupującym produkty żywnościowe przez Internet.

- W Polsce około 1/3 wszystkich naszych uczestników to firmy sektora spożywczego - mówi dr inż. Elżbieta Hałas, Pełnomocnik Dyrektora Instytutu ds. Systemu GS1 - wszystkie z nich obejmą przepisy Rozporządzenia, a duża część na pewno będzie musiała rozwiązać problem udostępniania danych na potrzeby sklepów internetowych - dodaje.

Do wejścia w życie nowych przepisów pozostało jeszcze ponad 1,5 roku, ale prowadzone analizy pokazują, że coraz więcej firm poszukuje praktycznej wiedzy na temat spełnienia wymogów nowych przepisów.

Unia Europejska planuje także podjęcie prac nad studium wykonalności dotyczącym pilotażowej bazy danych, która zawierałaby zarówno unijne, jak i krajowe wymogi dotyczące etykietowania w sektorze spożywczym, w celu zapewnienia powszechnej dostępności informacji dotyczących etykietowania.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12491

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA