REKLAMA
REKLAMA

Nowe regulacje wymuszą stworzenie e-opakowań

Autor: pr/dlahandlu.pl 20 sierpnia 2012 16:16

25 października 2011 roku uchwalone zostały postanowienia Parlamentu Europejskiego i Rady w Sprawie Przekazywania Konsumentom Informacji Na Temat Żywności. Ustawa wejdzie w życie w grudniu 2014 roku. Uchwalone przepisy mają na celu dbać o interes konsumentów tak, aby zwiększyć ich świadomość odnośnie kupowanych produktów, ale także ułatwić im wybór asortymentu poprzez dokładny opis i wyszczególnienie składników. Regulacja nie dotyczy wyłącznie sprzedaży tradycyjnej, ale odnosi się również do branży e-handlu.

REKLAMA

Oznacza to, że internetowe sklepy FMCG będą musiały zamieszczać w opisach produktów dokładnie takie informacje, jakie widnieją na etykietach i opakowaniach produktów. Oprócz dokładnego opisu i zdjęcia, produkty oferowane w sprzedaży na odległość będą musiały zawierać informacje ściśle sprecyzowane w Rozporządzeniu i dotyczyć będą: nazwy; listy składników; informacji o wartości odżywczej; wszelkich składników lub substancji pomocniczych w przetwórstwie, powodujących alergie lub reakcje nietolerancji, użytych przy wytworzeniu lub przygotowywaniu żywności i nadal obecnych w produkcie gotowym nawet, jeżeli ich forma uległa zmianie; ilości netto żywności; specjalnych warunków przechowywania i warunków użycia; miejsca pochodzenia produktu; instrukcji użycia, w przypadku gdy w razie braku takiej instrukcji odpowiednie użycie danego środka spożywczego byłoby utrudnione; rzeczywistej zawartości objętościowej alkoholu (dotyczy napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,2%); nazwy lub firmy i adresu podmiotu działającego na rynku spożywczym odpowiedzialnego za informację na temat żywności.

W przypadku prezentacji produktów w Internecie odpowiedzialność będzie spoczywać już na sprzedawcach, którzy będą musieli zamieszczać szczegółowe dane na karcie produktu w e-sklepie:

„obowiązkowe informacje na temat żywności, muszą być dostępne przed ostatecznym dokonaniem zakupu i muszą znajdować się w materiałach towarzyszących sprzedaży na odległość lub być dostarczane z użyciem innych właściwych środków wyraźnie określonych przez dany podmiot działający na rynku spożywczym. Kiedy używane są inne właściwe środki, obowiązkowe informacje na temat żywności dostarcza się bez obciążania konsumentów dodatkowymi kosztami przez podmiot działający na rynku spożywczym."

Bezpośrednim rezultatem tych zmian będzie więc stworzenie nowego zagadnienia w prezentacji towaru, a więc e-opakowania. Dotychczas e-przedsiębiorcy niekoniecznie przykładali wagę do tego elementu przedstawiając zdjęcie i krótką charakterystykę towaru. W 2014 roku będziemy mieć już do czynienia z określonymi standardami internetowych opakowań.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4233

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA