PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Nowe technologie przyszłością marek konsumenckich

Autor: dlahandlu.pl 27 września 2017 11:18

Nowe technologie przyszłością marek konsumenckich Fot. Shutterstock.com

Problemem zarządzania w XXI wieku nie są same zmiany, ale ich częstotliwość i zdecydowane przyśpieszenie za sprawą nowych technologii. Taka sytuacja wymusza kadrach zarządzających otwarcie na nowe sposoby zarządzania. W XXI wieku korzystanie z najnowszych technologii czy nowoczesnych modeli organizacyjnych stało się koniecznością – oceniają przedstawiciele KPMG, w komentarzu do raportu  KPMG International pt. „Global Consumer Executive Top of Mind Survey 2017 – Think like a start-up”.

Dynamiczna sytuacja na rynkach wymusza coraz większą konkurencyjność i elastyczność wśród firm z branży dóbr konsumpcyjnych. Aż 90 proc. kadry zarządzającej przewiduje, że tempo zachodzących zmian będzie rosło – wynika z badania KPMG i organizacji The Consumer Goods Forum, przeprowadzonego wśród 526 członków kadry kierowniczej międzynarodowych producentów dóbr konsumpcyjnych oraz sieci handlowych w 31 krajach. 52 proc. podmiotów, które w ostatnich latach notowały wzrosty przychodów i udziałów w rynku, opierały swoje strategie biznesowe przede wszystkim na dostarczaniu konsumentom produktów o wysokiej jakości oraz pozytywnych doświadczeń zakupowych. Jednocześnie ponad połowa organizacji osiągających słabsze wyniki skupiała się na szybkości obsługi i powszechnym dostępie do swoich produktów lub punktów sprzedaży. Aż 39 proc. respondentów uważa, że ich organizacje są niedostatecznie lub słabo przygotowane do budowania dobrych doświadczeń swoich klientów.

Z badania KPMG wynika, że firmy, które potrafią budować swój biznes wokół potrzeb klientów (ang. customer-centricity organization), w większości przypadków osiągają wyższe wzrosty sprzedaży niż średnia charakterystyczna w tym sektorze. Szerokie wykorzystanie analityki danych, pozwala organizacjom produkcyjnym i handlowym efektywniej odpowiadać na potrzeby konsumentów oraz wzmacniać pozytywne doświadczenia i zaangażowanie swoich klientów. Powyższe działania prowadzą do zdobywania zaufania i lojalności coraz szerszych grup konsumenckich, co zostało wskazane jako najważniejszy priorytet przez 33 proc. menedżerów z branży dóbr konsumpcyjnych. Jednocześnie połowa menedżerów twierdzi, iż zmiany zachowań konsumentów (51 proc. wskazań) oraz nowoczesne technologie (43 proc. wskazań) odpowiadają m.in. za innowacje, które znacząco wpłynęły na obecny układ udziałów w rynkach.

Jak wynika z badania KPMG, firmy z branży dóbr konsumpcyjnych są coraz bardziej świadome, że nowe produkty oraz nowe modele biznesowe proponowane głównie przez startupy mogą w szybkim tempie zmienić obecną sytuację na rynku.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11517

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane