Nowo otwierane sklepy Dino osiągają 0,35 mln zł sprzedaży już w drugim miesiącu

Autor: www.dlahandlu.pl na podstawie prospektu emisyjnego Dino 20 marca 2017 09:06

Nowo otwierane sklepy Dino osiągają 0,35 mln zł sprzedaży już w drugim miesiącu fot. za dino.pl

W 2016 roku Grupa Dino osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 3.370 mln zł i EBITDA w wysokości 288,3 mln zł, przy CAGR przychodów ze sprzedaży i EBITDA za lata 2014-2016 na poziomie, odpowiednio, 26,4% i 39,7%. Marża brutto ze sprzedaży i marża EBITDA Grupy Dino w 2016 roku wynosiły odpowiednio 22,9% i 8,6%, co stanowi wzrost o 0,9 p.p. i 1,6 p.p. w porównaniu z rokiem 2014 - podała spółka w prospekcie emisyjnym.

Na dzień 31 grudnia 2016r. sieć sklepów Grupy Dino tworzyło 628 sklepów zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski o łącznej powierzchni sali sprzedaży 238.416 mkw. Grupa Dino posiada wieloletnie doświadczenie i potwierdzoną zdolność w zakresie otwierania nowych sklepów z wykorzystaniem własnych nieruchomości, dzięki czemu w okresie od początku 2014 roku do dnia 31 grudnia 2016 r. zwiększyła liczbę sklepów o 304. Ekspansji sieci towarzyszył znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LFL), który w 2016 roku wyniósł 11,3% w porównaniu z 2015 rokiem. Grupa Dino kontynuuje szybki rozwój swojej sieci, konsekwentnie wyszukując nowe lokalizacje pod sklepy. Zgodnie z przyjętą strategią Grupy Dino, zarząd planuje przekroczenie liczby 1.200 sklepów do końca 2020 roku. 

Sklepy Dino cechuje jednolity format. Większość sklepów Grupy Dino ma powierzchnię sali sprzedaży ok. 400 m2 i jest zlokalizowana przede wszystkim w mniejszych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast. Każdy sklep oferuje klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych.

W latach 2014-2016 Grupa Dino otwierała średnio ok. 100 nowych sklepów rocznie.

Nowo otwierane sklepy osiągają średnią sprzedaż na poziomie 0,35 mln zł w drugim miesiącu od otwarcia sklepu, oraz 0,57 mln zł w 37. miesiącu sprzedaży.

W ciągu ostatnich 10 lat Grupa Dino nie musiała zamknąć żadnego wybudowanego przez siebie sklepu, a w latach 2014-2016 nie został zamknięty żaden sklep Grupy Dino z wyjątkiem pięciu sklepów wynajmowanych przez Grupę Dino, z których cztery zostały relokowane do nowo otwartych sklepów własnych w tej samej lokalizacji oraz sklepów PIK (w związku z zakończeniem programu testowania nowych formatów sklepów).

Na dzień 31 grudnia 2016 r. Grupa Dino miała 90 nabytych gruntów (z czego na 40 toczyły się prace w związku z budową sklepów) oraz 248 podpisanych umów przedwstępnych dotyczących nabycia gruntów (które po spełnieniu określonych warunków związanych z decyzjami administracyjnymi, takimi jak pozwolenia na budowę, staną się wiążącymi umowami). 


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane