PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Nowy algorytm wyszukiwarki Google. E-sklepy muszą przystosować strony pod mobile

Autor: pr, dlahandlu.pl 20 kwietnia 2015 09:26

21 kwietnia wchodzi w życie nowy algorytm największej wyszukiwarki w Polsce. Na szczycie wyników wyszukiwania będą prezentowane te strony www, które mają wersję przystosowaną pod mobile. Biorąc pod uwagę fakt, że w Polsce zaledwie 5 proc. firm i 30 proc. e-sklepów ma strony dostosowane do smartfonów i tabletów, dzień ten może się okazać prawdziwym przewrotem.

REKLAMA

Google przyzwyczaił nas do częstych zmian, proponując co jakiś czas aktualizacje w swoich algorytmach wyszukiwania. Tylko przez pierwszych osiem miesięcy 2014 roku mieliśmy aż 7 takich modyfikacji. Z pewnością ta, która czeka nas do 21 kwietnia, nie będzie ostatnią dotyczącą mobile. Nie jest nawet pierwszą, jednak mającą duże znaczenie dla milionów przedsiębiorców. – W listopadzie zeszłego roku Google postawił pierwszy krok w stronę mobilnej rewolucji. Wprowadził etykietę określającą strony posiadające specjalne wersje na telefony i tablety, która była przyznawana serwisom z czytelnymi, odpowiednio dużymi tekstami i przyciskami. Ważne było również unikanie oprogramowania, którego urządzenia mobilne nie obsługują, na czele z Flash’em – mówi Piotr Krawiec, prezes zarządu mGenerator.pl.

Nowy algorytm sprawi, że strony, portale i e-sklepy bez mobilnej wersji znikną z mobilnych wyników wyszukiwania. Nawet wysoka pozycja, którą zawdzięczamy długoletniemu inwestowaniu w pozycjonowanie, w takim wypadku nie pomoże. Efektem będzie utrata obecnych klientów, jak i brak perspektywy na pozyskanie w ten sposób nowych. – Co drugi Polak posiada smartfon, z czego 90 proc. z nich codziennie szuka informacje o firmach, jak i ich ofercie, produktach i usługach właśnie z poziomu urządzeń mobilnych. Tylko w zeszłym miesiącu ponad 11 milionów Polaków surfowało po sieci wykorzystując do tego urządzenia mobilne – wyjaśnia Piotr Krawiec z mGenerator.pl. Badania pokazują, że aż dwóch na trzech zainteresowanych daną stroną internautów wchodzących na nią z urządzeń mobilnych, opuści witrynę w przypadku, gdy nie będzie ona dostosowana do smartfonu czy tabletu. Trudno więc nie zauważyć rosnącego znaczenia kanału mobilnego.

Zmiany wprowadzone przez Google nie oznaczają, że trzeba od razu inwestować w responsywną (RWD) wersję serwisu, ponieważ jest to zarówno czasochłonne, jak i drogie rozwiązanie. Wystarczy stworzyć wersję mobilną strony. Warto wykorzystać w tym celu generatory mobilnych stron i sklepów dostępne w sieci. Są to rozwiązania tańsze, proste w użyciu – nie wymagana jest pomoc programisty czy grafika – oraz dające szybkie efekty – na stworzenie strony wystarczy zaledwie kilkanaście minut. Będzie to na pewno najszybsze rozwiązanie, które pozwoli wielu przedsiębiorcom zdążyć przed wystartowaniem nowego algorytmu.

Już od kilku lat specjaliści zapowiadają rewolucję związaną z rozwojem kanału mobilnego. Dotychczasowe dane na temat rynku polskiego nie potwierdzały tych prognoz, jednak teraz „mobilizacja” staje się faktem. A wszystko za sprawą Google i nowego algorytmu, który zostanie wprowadzony już 21 kwietnia 2015 roku

 

  • Ewa 2015-04-24 10:15:48

    Trafiłam ostatnio na proste narzędzie do sprawdzania czy strony www są "przyjazne" smartfonom. Ja wpisałam w przeglądarkę: "sprawdź jak google widzi twoja witryne"

    i weszłam na pierwszą pozycję i tam jest skrót do tego testu. Polecam sprawdzić swoją stronę! Powodzenia;)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14056

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1145700

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA