REKLAMA
REKLAMA

Nowy gracz na rynku kawiarni. Czy jest dla niego miejsce?

Autor: Gazeta Wyborcza 13 października 2016 10:37

W ciągu trzech lat kanadyjska sieć Second Cup planuje otworzyć w Polsce 80 lokali w dużych i średnich miastach. Pierwszy w Poznaniu, kolejne w Warszawie i Gdańsku. Czy na rynku znajdzie się miejsce dla nowego gracza?

REKLAMA

Second Cup jest największą kanadyjską siecią kawiarni, która rozwija się na całym świecie. Pod tym szyldem funkcjonuje obecnie prawie 500 lokali, z czego 325 w Kanadzie.

Perspektywę pojawienia się nowej konkurencji komentuje w „Gazecie Wyborczej” Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający Costa Coffee Polska: – Rynek powoli się nasyca, ale wciąż jest miejsce dla nowych podmiotów – zarówno dużych, sieciowych graczy, jak i niezależnych kawiarni. Jeśli porównamy wskaźnik markowych kawiarni przypadających na milion mieszkańców, to w Europie jest on dwukrotnie wyższy niż w Polsce i wynosi 25 – mówi Jackiewicz. Jego firma szacuje, że w 2015 roku polski rynek kawiarniany będzie wart ok. 500 mln zł.

Więcej w „Gazecie Wyborczej”


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12556

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA