PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Nowy koncept kawowy na stacjach Statoil

www.portalspozywczy.pl 24 października 2014 14:17

Na stacjach Statoil zaczął być wprowadzany nowy koncept stoiska kawowego. Zmiany, polegające na zainstalowaniu nowej generacji maszyn, odmienieniu mieszanek kawowych oraz uzupełnieniu oferty ciastek, słodyczy i przekąsek, zostały dokonane już w ok. jednej czwartek punktów sieci - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Kondys, Senior Director Convenience & Marketing Statoil Fuel & Retail Polska.

Jakie nowe rozwiązania Statoil Fuel & Retail Polska planuje wprowadzić na stacje?

Zanim odpowiem, muszę sięgnąć do przeszłości. Warto zacząć od znanego wszystkim hot-doga w bułce, ładowanego od góry, który Statoil wprowadził w 1997r. Właśnie mija 17 lat od jego wprowadzenia. Pojawił się najpierw na stacjach Statoil, a następnie u konkurencji. Dzisiaj sprzedaje go większość sklepów Żabka, FreshMarket i ABC, czyli większość tradycyjnych placówek convenience. Potencjał sprzedaży tego typu produktów w sklepach jest o wiele mniejszy, niż na stacjach. To dlatego, że w tradycyjnych sklepach ludzie robią zakupy w zasięgu spaceru, raczej nie są głodni, lecz potrzebują zrobić zakupy, czy uzupełnić braki w lodówce. W sklepiku convenience kupują papierosy, sok, piwo, a wieczorem alkohol, bo nie chce im się iść dalej do dyskontu, czy supermarketu, albo ze względu na późną porę.

Przewagą naszych stacji nad sklepami convenience jest to, że są czynne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Kilka lat temu wprowadziliśmy kawę na naszych stacjach, teraz mają ją wszyscy. Co ciekawe, większość używa takich samych maszyn, jakie my wprowadziliśmy na stacjach kilka lat temu. Teraz kolejny raz wyprzedzamy naszą konkurencję wprowadzając zupełnie nowy koncept kawowy na naszych stacjach. Już teraz nasza nowa oferta kaw jest dostępna w prawie jednej czwartej naszych punktów. Prowadzimy też roll-out na kolejnych stacjach. Muszę dodać, że nowy koncept podnosi naszą ofertę kawową o jeden stopień wyżej, niż obecne rozwiązania stosowane przez konkurencję.

Co to za koncept?

Wymieniamy i w dużej mierze unowocześniamy otoczenie naszego stoiska kawowego. Zastępujemy obecne urządzenia całkowicie nową generację maszyn. Zmieniamy także nasze mieszanki kawowe. Nowe maszyny pozwalają na używanie dwóch rodzajów mieszanek. Pierwsza przeznaczona jest specjalnie do kawy mlecznej, to mieszanka robusty z arabiką. W przypadku kawy czarnej można wybrać 100 proc. arabikę. Wiemy, że 100-proc. arabika jest ostatnio niezwykle modna i popularna, promowały ją na swoich stacjach konkurencyjne koncerny. Statoil Fuel & Retail Polska idzie jednak trochę dalej, bo arabika nie jest optymalną kawą, np. do kaw mlecznych. My dajemy klientowi wybór. Do tego stanowisko kawowe uzupełnione zostało o szeroką ofertę ciastek, słodyczy i przekąsek. Ten koncept, z dodatkową ofertą, został zdecydowanie odświeżony. Jakość kawy i mleka, którą nowe maszyny uzyskują, jest nieporównywalna z tym, co jakakolwiek maszyna na naszym rynku jest w stanie zaoferować.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11053

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 533212

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane