Nowy prezes Tesco: Zauważyłem niskie morale swoich pracowników

www.portalspozywczy.pl 5 września 2014 18:42

Dave Lewis, który 1 września objął stanowisko prezesa Tesco, po pierwszych kilku dniach w nowej roli udzielił wywiadu, opublikowanego na kanale brytyjskiej sieci w serwisie YouTube, w którym zapowiedział spore zmiany w firmie, w tym personalne.

Lewis stwierdził, że podczas pierwszego tygodnia za sterami Tesco zauważył niskie morale swoich pracowników. Zapowiedział, że nie zawaha się przed trudnymi decyzjami. - Czy będą jakieś zmiany? Bądźmy szczerzy, muszą być. Nie chcemy, aby trendy wpływające negatywnie na nasz biznes się utrzymały. Jeśli będę musiał, dokonam zmian. Podejmę takie decyzje - powiedział Lewis.
Nowy prezes Tesco zapowiedział, że najbliższy czas przeznaczy na zapoznawanie się z biznesem sieci i szukaniem recept na jej problemy. Dodał, że ma już kilka pomysłów na przywrócenie Tesco do świetności. - Myślę, że jest dosyć jasne, że musimy wrócić do podstaw naszego biznesu: ceny, dostępności i serwisu, czyli tego, co konsumenci od nas potrzebują, aby mogli nas wynagrodzić swoją lojalnością - podkreślił.
Przypomnijmy, parę dni temu Lewis rozesłał e-maile do pracowników Tesco, w których przekonywał, że "sklepy sieci mogą ponownie stać się ulubionym wyborem klientów", a Tesco z obecnej, trudnej sytuacji wyjdzie "silniejsze niż dotychczas".
Lewis na stanowisku prezesa Tesco zastąpił Philipa Clarke'a. Pierwotnie miał przejąć stery sieci wraz z początkiem października, jednak w obliczu licznych, narastających problemów sieci, proces ten został przyspieszony o miesiąc.
W pierwszym kwartale roku fiskalnego 2015 (marzec, kwiecień, maj 2014 r.) sprzedaż po aktualnych kursach walut dla całej grupy Tesco (z wyłączeniem paliw) zmalała od marca do końca maja 2014 r. o 3,8 proc. Clarke informował, że to najgorszy wynik sieci, jaki widział od 40 lat. Sprzedaż międzynarodowa zmalała o 8 proc. W Europie sprzedaż po aktualnych kursach (również z wyłączeniem paliw) spadła o 6,9 proc. Sprzedaż like-for-like dla całej grupy zmalała o 3,2, natomiast w Polsce wzrosła o 0,5 proc.
W Polsce od 1998 roku powstało 450 sklepów Tesco, które zatrudniają około 28 tys. osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • lm 2014-09-17 19:42:13

    obecnum czasie najważniejsze są ceny,dostępność towaru, obsługa i jakość towaru -koniec /jeszcze raz powtarzam ceeeny/. A nie papiery ,papiery, papiery a na samym końcu klient /jak w papierach jest ok to wszystko dobrze i wszystko jest wytłumaczone.Wiem co piszę bo byłam pracownikiem/i teraz jak na to patrzę to mnie szlak tafia,że taka firma i tak daje się mniejszym firmom - żenada.

  • eco 2014-09-08 14:36:19

    czy autor rozumie dane o ktorych napisał

    czy tylko bezrozumnie kopiuje

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11051

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane