Obecnie nie ma w Polsce przepisów, które regulują wymagania dotyczące monitoringu w sklepach

Autor: www.dlahandlu.pl 30 maja 2014 09:47

- W chwili obecnej nie istnieją szczegółowe przepisy prawa które regulowałyby wymagania dotyczące monitoringu wizyjnego w przestrzeniach takich jak sklepy. Szczególnie niekorzystny, w ocenie Rzecznika Praw Obywatelskich, jest brak gwarancji ochrony prywatności jednostki w tym kontekście. Jednak nałożenie na podmioty prywatne, jakimi są właściciele sklepów, obowiązków związanych z instalacją monitoringu jest możliwe tylko w ustawie - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Mirosław Wróblewski, Dyrektor Zespołu Prawa Konstytucyjnego.

- W obecnym stanie prawnym klientom przysługują środki ochrony prawnej jedynie w wypadku publikacji ich wizerunku utrwalonego przez kamerę monitoringu. Na przestrzeni ostatnich 5 lat Rzecznik Praw Obywatelskich podjął liczne próby zwrócenia uwagi właściwych organów na konieczność podjęcia prac legislacyjnych w odniesieniu do monitoringu wizyjnego. W chwili obecnej w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych trwają prace nad ustawą o monitoringu wizyjnym. Jednak obecnie klienci mogą protestować jedynie wybierając zakupy w sklepie nie monitorującym ich zachowań. Inaczej sytuacja będzie się kształtować jeśli baza z nagraniami będzie zawierać dane osobowe (np. imię, nazwisko adres). Wtedy taka baza będzie musiała spełnić wymagania wynikające z ustawy o ochronie danych osobowych. Kontrolę zaś w tym zakresie sprawuje Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych - podkreśla ekspert.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane