Obniżki cen w Tesco pomogą sieci odzyskać klientów

Autor: Onet.pl za Bloomberg 29 czerwca 2015 10:31

Borykający się z problemem deflacji wywołanej wojną cenową między sklepami dyskontowymi, a tradycyjnymi supermarketami, prezes sieci Tesco spędził pierwsze 10 miesięcy na swoim stanowisku opracowując strategię pozwalająca odzyskać klientów. Teraz ceny są niższe, półki pełne, a w sklepach widać więcej pracowników - podaje Onet.pl za Bloomberg.

To przełożyło się na wzrost sprzedaży, a sieć Tesco zyskała w tym okresie 180 tysięcy klientów. W tej chwili Lewis koncentruje się przede wszystkim na pozyskaniu klientów, którzy odeszli do niemieckich sieci dyskontowych Aldi i Lidl. W tym roku zostały obniżone ceny na 700 produktów, powiedział Dave Lewis (prezes sieci) w piątek, a w planach są następne obniżki. Jednocześnie półki sklepowe wypełnione są w godzinach największego ruchu w 93 procentach, a wcześniej było to między 80 a 90 procent.

Efekt jest taki, że sprzedaż w brytyjskiej sieci Tesco jest teraz, po raz pierwszy od co najmniej siedmiu lat, wyższa niż w konkurencyjnych J Sainsbury, Wm Morrison Supermarkets i Asda należącej do Wal-Mart Stores, jak podają analitycy Barclays.

Czytaj więcej w Onet.pl.

  • Marta 2015-06-29 19:08:41

    maka droga jak cholera. Nigdy nie kupię mąki w tej cenie. Nie widzę jakiejś wielkiej różnicy.Kupuje taniej gdzie indziej mimo niższej ceny. Dla mnie nie jest to cena zachęcająca do powrotu do Tesco.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane