Obroty polskiego e-commerce to 13,4 mld zł

Autor: dlahandlu.pl 27 maja 2011 10:03

Tylko 23 proc. Polaków dokonało kupna jakiegokolwiek towaru lub usługi przez Internet. Dla porównania Niemcy i Holendrzy – ponad 50 proc., Brytyjczycy – pond 60 proc., Norwegowie i Duńczycy – niemal 70 proc. Jednocześnie w ciągu roku ten odsetek wzrósł w Polsce z 18 proc., czyli o niemal 1/4. Obroty polskiego rynku e-commerce wzrosły w 2010 roku o 22 proc. i wyniosły ponad 13,4 mld zł - wynika z badania Millward Brawn SMG/KRC na zlecenie internetowego supermarketu Fresh24.pl.

W Polsce kupowania artykułów spożywczych przez internet próbował już tego co dziesiąty ankietowany. Ta kategoria wyprzedza nawet kosmetyki, zabawki czy lekarstwa.

Wielkość sprzedaży przez Internet w ubiegłym roku stanowiła ok. 0,1 proc. wartości rynku spożywczego w Polsce. Na Zachodzie sięga 1,5 proc., w
USA oscyluje w okolicach 1,0 proc., a w Wielkiej Brytanii osiąga poziom 4 proc.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10971

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane