PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Obroty w sklepach małoformatowych wyższe o 4 proc. rdr.

Autor: dlahandlu.pl 26 sierpnia 2016 09:26

Obroty w sklepach małoformatowych wyższe o 4 proc. rdr. Fot. Shutterstock

W lipcu 2016 r. obroty sklepów małoformatowych do 300 mkw. były o 4 proc. wyższe niż rok wcześniej i o 1 proc. wyższe niż miesiąc wcześniej, mimo iż liczba transakcji zmniejszyła się w tym czasie odpowiednio o 3 proc. i o 2 proc. - wynika z danych CMR.

Większe wpływy do kas to w dużej mierze zasługa większych wydatków na wyroby tytoniowe (w lipcu wartość ich sprzedaży wzrosła o 10% w ujęciu rdr i 4% mdm) i napoje alkoholowe. W lipcu br. klienci sklepów małoformatowych chętniej sięgali m.in. po wódki - wydatki na wódki czyste wzrosły rdr o 4%, natomiast na smakowe o 18%. Wyraźnie lepiej niż przed rokiem oraz przed miesiącem sprzedawały się też whisky oraz wino stołowe. Wydatki na piwo, które jest najczęściej kupowanym produktem w sklepach małoformatowych (w lipcu pojawiało się aż na 27% paragonów) utrzymały się na poziomie z czerwca br., ale już w porównaniu z lipcem 2015 r. odnotowano spadek wartości sprzedaży i liczby transakcji o 4%.
Niewielka liczba upalnych dni w lipcu, która przyczyniła się do spadku popytu na piwo, nie sprzyjała również producentom napojów i lodów. W ostatnim miesiącu liczba paragonów, na których występowały lody, spadła o 11% w porównaniu do lipca 2015 r. i o 14% w porównaniu do czerwca br. Wartość sprzedaży napojów była o niespełna 1% niższa niż przed rokiem, a w porównaniu z czerwcem spadła o około 3%. Klienci sklepów małoformatowych mniej niż przed miesiącem wydawali m.in. na wody czyste (spadek o 10%), smakowe (spadek o 14%), a także na soki, nektary i napoje niegazowane.
Lipiec wielu osobom kojarzy się rozpoczęciem sezonu na przetwory z warzyw – potwierdzają to dane z paragonów, z których wynika, że w ostatnim miesiącu w sklepach małoformatowych wyraźnie wzrosła sprzedaż m.in. octu (wydatki były trzykrotnie wyższe niż w czerwcu) i przypraw. Prawie dwukrotnie wyższe niż w czerwcu były też wydatki na spirytus wykorzystywany do przyrządzenia nalewek owocowych.
Średnia wartość transakcji w sklepach małoformatowych do 300 m2w lipcu 2016 r. wyniosła 12,6 zł, czyli o prawie 7% więcej niż w lipcu 2016 r. i o niespełna 5% więcej niż w czerwcu br.
Sklepy małoformatowe do 300 m2. obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2., średnie sklepy spożywcze 41-100 m2., duże sklepy spożywcze 101-300 m2. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11415

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 533212

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane