Od 2003 roku zniknęło 13 tys. małych sklepów

Autor: Rzeczpospolita 4 stycznia 2011 09:05

Od pojawienia się na polskim rynku, czyli od 1996 r. wielkie sieci zainwestowały w Polsce sumę 35 mld USD - informuje Rzeczpospolita. Jak zauważa dziennik, o ile na początku liczba tradycyjnych niewielkich placówek jeszcze rosła, o tyle od 2003 r. jednak stale spada i zniknęło ich już ponad 17 tys.

Według cytowanego przez Rzeczpospolitą Euromonitora w 2010 r. obroty małych sklepów spożywczych liczone w cenach bieżących spadły w porównaniu z 2009 r. o 1,9 proc., do 63,2 mld zł. To już drugi rok z rzędu - w 2009 r. porównaniu z 2008 r. spadły o 1,2 proc.

Na tym tle sieci zagraniczne prezentują się znacznie lepiej - twierdzi Rzeczpospolita. Jak podaje GUS, firmy handlowe z kapitałem zagranicznym w 2009 r. miały 2,6-proc. udział w liczbie sklepów ogółem - rok wcześniej 2 proc. W ujęciu wartościowym tzw. handel nowoczesny odpowiada już jednak za ok. 50 proc. rynku i systematycznie zwiększa swoje znaczenie, także dzięki dalszemu rozwojowi.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10851

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane