REKLAMA
REKLAMA

Ok. 2 tys. sklepów w Polsce korzysta z aromamarketingu

Autor: PAP 31 maja 2011 08:50

W Polsce ok. 2 tysiące sklepów korzysta z aromamarketingu, tj. marketingu zapachowego. Najczęściej wykorzystywane są zapachy na bazie kwiatu herbaty - poinformował przedstawiciel jednej z firm marketingowych podczas Kongresu Dyrektorów Marketingu w Sopocie.

REKLAMA

Sektor ten rozwija się bardzo dynamicznie - "to są tysiące procent wzrostu tylko w ubiegłym roku" - mówił jeden z przedstawicieli firm aromamarketingowych. Zapach herbaty jest odświeżający, specyficzny, akceptowany przez ok. 70 proc. badanych klientów. Dlatego jest tak często wykorzystywany. Z aromamarketingu korzystają m.in. galerie handlowe, hotele, kasyna, sieci sklepów obuwniczych. W jednej z galerii handlowych w Lublinie o powierzchni 65 tys. mkw. emitowany jest zapach dymu drzewa sandałowego.

Rozmówca PAP ujawnił, że np. w sklepach, gdzie decyzje podejmują najczęściej kobiety, emitowane są zapachy afrodyzujące, np. piżma.

Przedstawiciele branży mówili podczas kongresu, że przyszłością reklamy jest marketing 5D, czyli działający na wszystkie zmysły i zakładający interakcję z klientem.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12720

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA