REKLAMA
REKLAMA

Okazjum: Sieci wydłużają sezon świąteczny, by zwiększyć sprzedaż

Autor: dlahandlu.pl 18 listopada 2014 09:12

W sieciach handlowych Święta Bożego Narodzenia zaczynają się w listopadzie. Jak sprawdził serwis Okazjum.pl, w tym roku 1 listopada do świątecznej ofensywy ruszyły drogerie Hebe, zabawki "jak z bajki" 5 listopada zaprezentował pod choinką Carrefour, 6 listopada sieć Real zapowiedziała, że te święta będą pełne zabawek, a pierwsze śnieżynki na okładce gazetki Lidla pojawiły się 10 listopada.

REKLAMA

54 dni przed pierwszym dniem świąt, 1 listopada sieć drogerii Hebe na okładce gazetki zapowiedziało, że te święta będą pełne niespodzianek. 5 listopada choinka pojawiła się na okładce gazetki sieci Carrefour, a 10 listopada mistrz Polski cukierników Paweł Małecki na okładce gazetki Lidla zaczął zdradzać świąteczne sekrety wypieków, rozpoczynając cotygodniowy cykl słodkich przepisów na święta.
Real 13 listopada w sklepowej gazetce umieścił plastikowe bombki z brokatem i figurki LED w kształcie bałwanka. W tej samej cenie te same ozdoby zaprezentował również Auchan, który w pierwszym kwartale tego roku w ramach umowy z Metro Group kupił sieć Real i trzyma uspójnione ceny.
Również 13 listopada na święta zaczęła się cieszyć sieć Tesco, prezentując pierwsze pomysły na prezenty, m.in. tablet Bee X FireBird.
Dopiero (!) 17 listopada zaczęła świętować Biedronka, która zapowiada "Więcej prezentów w świątecznie niskich cenach", myśląc przy tym przede wszystkim o zabawkach dla dzieci. „Święta pełne zabawek" zapowiadział również już 6 listopada Real, prezentując na okładce nieśmiertelne lalki Barbie.
- Obserwujemy wydłużanie się przedświątecznej gorączki zakupowej - zauważa Dawid Piaskowski z Okazjum.pl. I dodaje - Sklepy tłumaczą, że chcą klientom dać czas na spokojne zaplanowanie świąt i zapoznanie się z ofertą. Ale zasada jest prosta: im szybciej zaczną przypominać o nadchodzących świętach, tym więcej się sprzeda. A gorączki na kilka dni przed świętami i tak nie da się zbić.
Według danych firmy Nielsen, sieć Biedronka oraz Lidl, znalazły się w gronie TOP 10 brandów z największymi wydatkami reklamowymi, wyprzedzając Tesco i Kaufland (dane za Kanta Media). W 2013 roku budżety Lidla i Jeronimo Martins wyniosły razem 585 mln zł, stanowiąc 58,5 proc. wydatków wszystkich marketów.

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13208

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA