PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Okres świąteczno-noworoczny to żniwa dla branży alkoholowej

www.portalspozywczy.pl 29 listopada 2016 09:45

W okresie świąteczno-noworocznym sprzedaż napojów alkoholowych znacząco wzrasta, dlatego to szczególny czas dla branży winiarskiej i alkoholi mocnych. Cele zakupu są różne: na prezenty czy na suto zastawione stoły. Czwarty kwartał roku ma strategiczne znaczenie dla wielu firm alkoholowych, dlatego dobrze się do niego przygotowują - nowe produkty, akcje marketingowe, czy rozbudowa brandów.

REKLAMA

- Z perspektywy producenta i oferenta szerokiej gamy alkoholi obserwujemy w czasie świąt Bożego Narodzenia wzrost zainteresowania konsumentów zarówno produktami klasycznie kojarzonymi z okresem świąteczno –noworocznym, czyli winami musującymi, jak i wysokoprocentowymi trunkami – mówi Hanna Hausman, zastępca dyrektora ds. marketingu i eksportu firmy Henkell&Co. Jacek Jantoń, prezes firmy Jantoń, przyznaje, że okres grudniowo-styczniowy to czas zwiększonej sprzedaży alkoholu, nawet o 30 proc., w porównaniu z pozostałymi miesiącami.

- W tym czasie Polacy chętnie kupują trunki na świąteczny stół i imprezę sylwestrową. Częściej sięgamy po alkohole mocne, zwłaszcza marki premium, które towarzyszą spotkaniom towarzyskim, ale również dobrze sprawdzają się się w roli prezentów – mówi prezes firmy Jantoń.

Z ostatniego badania SW Research wynika, że na świąteczne prezenty najchętniej wybieramy wina. Kupując alkohol na prezent, decydujemy się raczej na trunki znanych i prestiżowych marek.

- Zmiana modelu życia często przekłada się na modyfikację sztywnych zasad tradycji stołu wigilijnego. Wino jest obecnie tak samo mile widziane, jak większość tradycyjnych potraw. Podczas powitania Nowego Roku, jak również podczas zabaw karnawałowych, znacznie częściej towarzyszą nam obok win musujących również  wina spokojne – mówi Mariusz Glenszczyk, wiceprezes zarządu spółki TiM S.A.

- Osobliwy nastrój świąt powoduje również, że znacznie częściej konsumenci poszukują czegoś wyjątkowego oraz są skłonni wydać więcej na ten cel. Tym samym jesteśmy świadkami przesuwania się preferencji konsumenckich w kierunku segmentu premium – co pozwala z optymizmem patrzeć w nadchodzącą przyszłość – dodaje.

W okresie grudniowo-styczniowym konsumenci poszukują produktów, które nie tylko smakują, ale i rozgrzewają.

- Jesienią i zimą chętniej i znacznie częściej sięgamy po rozgrzewające, nieco cięższe trunki – nalewki czy rozmaite rodzaje wina czerwonego, w tym grzanego. Z kolei okres świąteczno-sylwestrowy to czas win musujących, na przykład coraz bardziej popularnego w Polsce proscecco – mówi Jerzy Kwaśniewski, prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.

Portalspozywczy.pl


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16466

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA