PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

OmniChannel ratunkiem dla zjawiska footfall w centrach handlowych?

Autor: Shipbooster 2 października 2015 13:52

Na przestrzeni ostatnich 10 lat rynek centrów handlowych w Polsce osiągnął spektakularny rozrost. Niestety w 2015 roku odnotowano duży spadek ruchu w galeriach handlowych. Głównym powodem takiej sytuacji jest szybki rozwój rynku e-commerce (wg. badań Geminus odnotowano 15% wzrost rynku online do poprzedniego 2014).

W ubiegłym roku nastąpił przełom, rynek sprzedaży wielokanałowej nabrał rozpędu. Detaliści zdali sobie sprawę, że do klienta należy docierać różnymi ścieżkami. Ważny jest cały proces logistyczny, kładąc największy nacisk na czas dostarczenia towaru. I w tym aspekcie rozwiązanie omnichannel się sprawdza. Klienta zamawia online, a otrzymuje możliwość odbioru towaru w sklepie stacjonarnym.

Statystyki zza Oceanu (wg. Forrester Inc.) przedstawiają, że aż 12 mld dolarów wygenerowały sklepy, które umożliwiły swoim klientom, którzy zakupili towary online, ich odbiór w sklepach stacjonarnych. Ten trend w Stanach Zjednoczonych jest bardzo popularny.

Oczywiście niejednokrotnie sklep online jest w stanie wyrobić normę przychodu kilku sklepów stacjonarnych. Koszt utrzymania strony internetowej oraz sklepu stacjonarnego niekiedy przerasta możliwości właścicieli, którzy chcą sprostać wymaganiom klientów. Stąd często odstępowanie od mniej rentownych sklepów stacjonarnych na rzecz e-handlu. W takich sytuacjach warto przemyśleć możliwość skorzystania z tzw. Pop-up Store – jest to sklep terminowy. Strategia coraz powszechniejsza w centrach handlowych, pozwalająca na wypromowanie się sklepu internetowego przez określony czas. Właściciel ma możliwość przetestowania konieczności posiadania sklepu stacjonarnego, zdiagnozowania potrzeb klienta. Przykładem takich działań jest firma Zalando, która otworzyła swój sklep tymczasowy w Złotych Tarasach.

Jaka strategia uchroni centra handlowe przed efektem footfall? Przede wszystkim dobra strategia działań wielokanałowych. Klienta, który przychodzi po odbiór zamówionego towaru, należy zainteresować na tyle, aby pozostał w galerii handlowej na dłużej.

- Dobrym przykładem jest firma CCC, (która posiadała jedynie sklepy stacjonarne), wykupiła 70% akcji sklepu eobuwie.pl. Obie firmy zyskały uzupełniające się oferty. Eobuwie może zaoferować stacjonarne punkty darmowego odbioru, co z kolei naturalnie zwiększy ruch w sklepach CCC i może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży. – mówi Adrien Salvat, CEO Shipbooster.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11444

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane