REKLAMA
REKLAMA

On Board: Marki własne stanowią 28 proc. ogólnego obrotu handlowego

Autor: dlahandlu.pl 16 maja 2014 13:40

Jak wynika z raportu Grupy On Board na temat marek własnych detalistów z rynku privat label w koszykach sklepowych polskich konsumentów coraz częściej można znaleźć produkty marek własnych takich sieci jak Tesco, Real, Lidl czy Carrefour. Coraz większe znaczenie ma jakość i skład, a znana marka przestaje być najważniejsza. Segment produktów marek własnych stanowi już blisko 28 proc. ogólnego obrotu handlowego.

REKLAMA

Raport „Jak postrzegamy marki własne? - perspektywa rozwoju rynku private label w Polsce" wykazał, że oprócz ceny, najważniejszym kryterium, jakim kierują się klienci sklepów jest jakość, a nie znana marka.

Marka własna okazała się być bliska aż 97% Polaków, którzy deklarują, że posiadają w domach takie produkty. Rosnąca popularność marek własnych jest wynikiem zmiany postawy konsumentów, znanej jako tzw. smartshopping - nastawienie na sprytne, oszczędne zakupy, przy uwzględnieniu stosunku jakości produktu, do jego ceny.

Blisko 90 proc. Polaków dotkniętych kryzysem z 2008 roku deklaruje, że z wyprzedzeniem planuje większe wydatki. Jedynie 15% respondentów w ubiegłym roku nie starało się ograniczyć wydatków. Pozostałe 85% konsumentów szuka rozwiązań jak oszczędzać, nie tracąc przy tym na jakości codziennego życia, ale wciąż 30 % z tych, którzy kupują produkty marek własnych niechętnie się do tego przyznaje.

W kolejnych latach marki własne będą dalej umacniać swoją pozycję zarówno w sektorach, w których obecne są już od dawna jak żywność, chemia gospodarcza i małe artykuły przemysłowe, jak i w zupełnie nowych obszarach: akcesoriach sportowych, RTV/AGD, odzieży i kosmetyków.

W przypadku sektorów, w których marka własna stanowi jedynie najtańszą alternatywę, jej komunikowanie odbywa się jedynie poprzez półkę sklepową i etykietę cenową. W momencie, kiedy marka zaczyna się rozwijać i trafia do coraz wyższych segmentów cenowych, potrzebne jest jej odpowiednie wsparcie komunikacyjne - mówi Dorota Ciszek, Dyrektor zespołu badań i rozwoju marek On Board PR.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 18.12.2013 - 6.01.2014 metodą internetowych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (CAWI). Próba badawcza miała charakter celowy. Do badania zaproszono osoby w wieku od 18 do 68 lat. Zebrano łącznie 1009 w pełni wypełnionych kwestionariuszy. Maksymalny błąd standardowy nie przekroczył 3.2 punktu procentowego dla całej badanej próby.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12695

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA