Operator spożywczy nie przyciąga już klientów do centrów handlowych

Autor: www.dlahandlu.pl 19 listopada 2013 14:19

Jeszcze kilka lat temu operator spożywczy był jednym z kluczowych najemców centrów handlowych i decydował o atrakcyjności danego obiektu. Obecnie jest raczej uzupełnieniem oferty modowej i usługowej - uznali dyskutanci debaty z cyklu "Inwestowanie w nieruchomości".

Zdaniem przedstawicieli deweloperów, inwestorów oraz agencji doradczych, sieci spożywcze przestały być głównym najemcą centrów handlowych. Wskaźnik ich odwiedzalności (FootFall) powinien wynosić 20-30 proc., ale często zdarza się, że jest on niższy. Dyskutanci uznali, ze hipermarkety przegapiły istotny moment w rozwoju. Dziś, pomimo zmniejszania powierzchni handlowej, rewitalizacji, zmiany części asortymentu czy dodania nowych usług, nie przyciągają klientów. Ten trend widoczny jest zwłaszcza w większych miastach, gdzie konsumenci wybierają na zakupy mniejsze sklepy. 
Uczestnicy debaty zauważyli również, że dyskonty przeszły dużą zmianę wizerunkową. Nie są już kojarzone jako sklepy z ofertą dla mniej zamożnych klientów, przez co stały się bardziej atrakcyjne dla deweloperów obiektów handlowych.

O atrakcyjności centrów decyduje dziś przede wszystkim oferta modowa. W większych ośrodkach klienci oczekują nowych marek, w mniejszych - popularnych marek, których nie ma jeszcze na lokalnym rynku.

W debacie "Inwestowanie w nieruchomości" udział wzięli m.in. : dyrektor działu powierzchni handlowych CBRE Magdalena Frątczak, dyrektor ds. rozwoju Klepierre Management Polska Maciej Golis, dyrektor ds. powierzchni handlowych Globe Trade Centre Monika Janczewska-Leja, dyrektor działu powierzchni handlowych Echo Investment Marcin Materny oraz prezes zarządu Libra Project Grzegorz Pękalski.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane