PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Opinie pomagają e-sklepom doskonalić procesy sprzedażowe

Autor: dlahandlu.pl 31 marca 2015 10:55

Trzy czwarte sklepów internetowych gromadzących opinie konsumenckie traktuje je jako miernik satysfakcji klienta — wynika z danych serwisu Opineo. Jednocześnie tylko 40 proc. e-sklepów dostrzega w opiniach szansę na dialog z klientami.

REKLAMA

Ankieta, jaką serwis Opineo przeprowadził w lutym i marcu 2015 na próbie 200 sklepów internetowych, pokazuje, że większość e-sklepów doskonale wie, jak wykorzystać w praktyce opinie konsumenckie.

Dla 75 proc. sklepów internetowych opinie potransakcyjne są narzędziem służącym do mierzenia satysfakcji klienta. Wystawiając opinię, w skali od 1 do 10 klienci oceniają szybkość realizacji zamówienia, poziom obsługi klienta, jakość zapakowania przesyłki oraz deklarują, czy poleciliby sklep znajomym. 60 proc. ankietowanych sklepów przyznaje, że wyciąga wnioski z negatywnych ocen konsumenckich, a 40 proc. wykorzystuje wskazówki od klientów do optymalizacji procesów sprzedażowych.

Sklepy mają świadomość tego, że wraz z poziomem rekomendacji rośnie też liczba klientów. Ponadto, zdaniem niektórych ankietowanych, rekomendacje rozwiewają wątpliwości klienta, który nie jest pewien, czy ma skorzystać z usług internetowych danego sklepu.

Na drugim biegunie znajdują się opinie negatywne. Te — zdaniem większości sklepów — przyczyniają się przede wszystkim do spadku liczby klientów (64 proc.) i spadku sprzedaży (56 proc.). 12 proc. respondentów wskazywało odpowiedź „Inne”, argumentując, że negatywne opinie przyczyniają się do poprawy jakościowej rynku, zmuszają do weryfikacji własnych działań pod kątem ich doskonalenia i umożliwiają uczenie się na błędach. Część ankietowanych prezentuje pogląd, że pojedyncze złe opinie nie są w stanie zagrozić reputacji sklepu, a nawet uwiarygadniają go w oczach klienta. Niektóre sklepy przyznawały, że negatywne opinie bywają niesprawiedliwe i mogą powodować spadek zaufania do sklepu.

Sklepy internetowe, które śledzą opinie konsumentów na swój temat, potrafią dostrzec pozytywy nie tylko w dobrych ocenach, ale też w negatywnych komentarzach. Zarówno jedne, jak i drugie pomagają im rozwijać biznes, doskonalić procesy sprzedażowe oraz monitorować poziom zadowolenia klientów. Zaledwie 40 proc. sklepów internetowych dostrzega w opiniach szansę na dialog z klientami.

 

 

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA
  • Max

    4,98

  • Śr

    3,29

  • Min

    2,32

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6884

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA