Organic Farma Zdrowia: Jesteśmy we właściwym miejscu i czasie

Autor: www.dlahandlu.pl 16 lutego 2016 10:00

Organic Farma Zdrowia: Jesteśmy we właściwym miejscu i czasie fot. Organic Farma Zdrowia

Sieć Organic Farma Zdrowia odnotowała ponad 6% wzrost sprzedaży w IV kwartale 2015 r. w stosunku do tego samego okresu 2014 roku. Wzrost like for like dla obiektów funkcjonujących w całym okresie 2015 roku wyniosła 5,7% rocznie i 8,3% w samym czwartym kwartale.

- Obserwujemy dalszy, fascynujący rozwój rynku i miniony, 2015 rok, możemy nazwać rokiem „4 x 8 dla branży ekologicznej żywności”, ponieważ: 80 mld euro światowej sprzedaży zostało przekroczone wg. FIBL; 8,62 mld euro wyniosła sprzedaż w Niemczech +11% r/r. wg. FIBL; 800 mln zł wyniosła sprzedaż w Polsce wg. własnych szacunków oraz 80,8 mln zł  wyniosła sprzedaż Grupy Organic Farma Zdrowia. Po 10 latach funkcjonowania, Grupa Organic Farma Zdrowia może pochwalić się rekordowymi wynikami: 80,8 mln zł sprzedaży, co oznacza wzrost o 24% w stosunku do sprzedaży w 2014 roku; 3,4 mln zł zysku EBITDA, co oznacza, aż 62% wzrostu i 1,05 mln zł zysku netto, w stosunku do 15 tys. zł straty rok wcześniej - pisze zarząd firmy.

Dane jednostkowe dla Organic Farma Zdrowia były następujące:
- 53,6 mln zł sprzedaży, co oznacza wzrost o 14% w stosunku do sprzedaży w 2014 roku,
- 1,44 mln zł zysku EBITDA, co oznacza 35% wzrostu i
-  0,5 mln zł straty netto, w stosunku do 0,9 mln zł straty rok wcześniej.

Sieć Organic Farma Zdrowia odnotowała ponad 6% wzrost sprzedaży w IV kwartale 2015 r. w stosunku do tego samego okresu 2014 roku. Wzrost osiągnięty został przez rosnącą sprzedaż szerokiej bazy obiektów handlowych spółki w tym najstarszych i najlepiej prosperujących. Wzrost like for like dla obiektów funkcjonujących w całym okresie 2015 roku wyniosła 5,7% rocznie i 8,3% w samym czwartym kwartale.

- Przez ostatnie 10 lat Grupa Organic Farma Zdrowia stworzyła i wypracowała coraz powszechniej znane i cenione marki rynkowe, stworzyła organizację i zbudowała takie struktury i zasoby, które dają jej zdecydowaną pozycję Lidera rynku teraz, ale i na przyszłość. Śmiało można powiedzieć, że „firma jest we właściwym miejscu i czasie” dla nadchodzącego, coraz większego popytu na produkty oferowane przez Grupę. Dlatego też zarząd podjął stanowcze kroki związane z 3-krotnym zwiększeniem potencjału logistyczno-magazynowego już od IV kwartału 2015 r., znacznym zwiększeniem możliwości sprzedażowych oraz podjął działania w zakresie stworzenia modelu franczyzy opartego o zwiększone możliwości logistyczne. Wszystkie te działania pozwolą osiągać doskonałe i coraz lepsze wyniki w kolejnych kwartałach i latach - podsumowuje spółka.

Na koniec czwartego kwartału 2015 roku sieć Organic Farma Zdrowia składała się z 39 jednostek handlowych, w tym: 30 stacjonarnych delikatesów pod marką Organic Farma Zdrowia, 3 delikatesów pod marką Tradycyjne Jadło, 3 delikatesów pod marką Organic Zielone Oko oraz 3 sklepów internetowych: www.ekosfera24.pl, www.organic24.pl oraz przejęty w styczniu 2015 roku www.wega24.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10971

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane