REKLAMA
REKLAMA

Organizacje branżowe publikują listę 40 "opłat półkowych"

Autor: www.dlahandlu.pl 15 kwietnia 2016 12:21

Organizacje branżowe publikują listę 40  "opłat półkowych" fot. shutterstock

Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka oraz Krajowa Rada Izb Rolniczych po raz kolejny ujawniają praktyki stosowane przez sieci handlowe. Organizacje w piśmie skierowanym do Krzysztofa Jurgiela, ministra rolnictwa i rozwoju wsi, wracają uwagę na potrzebę spotkania i wypracowania uczciwych praktyk handlowych w łańcuchu dostaw.

REKLAMA

Branża chce spotkania przedstawicieli rolników, przetwórców i sieci handlowych, którego gospodarzem byłby Krzysztof Jurgiel.

- Z uwagi na opieszałość Komisji Europejskiej w tym zakresie (praktyki handlowe w łańcuchu dostaw - red.), pokładamy duże nadzieje w ustaleniach, które mogą być podjęte podczas zorganizowanego przez Pana Ministra spotkania trójstronnego - czytamy w piśmie.

Organizacje przedstawiły listę 40 innych opłat niż marża stosowanych przez sieci w umowach, porozumieniach warunkach współpracy z dostawcami. Wśród nich znajdują się takie pozycje jak: dodatkowe opłaty za przeprowadzenie akcji okolicznościowych np. "urodziny sieci", "Boże Narodzenie", "Nowy Rok", "Żegnaj Szkoło",  itp tj.  od 10 do 100 tys. zł; opłata za usługę MIS (opłata za przekazywanie informacji o sprzedaży wyrobów na poszczególnych placówkach sprzedażowych) - do 4,5 proc.; upusty do katalogów i promocji; akcje związane z gratisami; opłaty z tytułu otwarcia nowej placówki - od 5 do 40 tys. zł lub za wprowadzenie do placówki nowego produktu - od 500 do 1500 zł; opłata za remodeling (odnowienie placówek handlowych) od 5 do 15 tys. zł; opłata za zakup/przejęcie innej sieci - do mln zł (opłata zwana żartobliwie PREZENT ŚLUBNY).

Poniżej list wraz z listą:


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12425

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA