REKLAMA
REKLAMA

Organizacje pozarządowe wpłynęły na Tesco, by zakrywało okładki tabloidów z nagimi kobietami

Autor: wirtualnemedia.pl 24 listopada 2014 11:29

W hipermarketach Tesco w Wielkiej Brytanii okładki tabloidów takich jak „The Sun" będą prezentowane w ten sposób, żeby było widać jedynie logo - czytamy w wirtualnemedia.pl

REKLAMA

Fotografie nagich modelek są w tabloidach publikowane w środku numerów (w „The Sun" na trzeciej stronie, tzw. Page 3), przy czym na okładkach często pojawiają się zdjęcia zapowiadające te właściwe. Organizacje pozarządowe takie jak No More Page 3 i Child Eyes od kilku lat starają się wpłynąć na wydawców, żeby zrezygnowali z takich zdjęć albo przynajmniej prezentowali na nich modelki w bieliźnie. Chodzi zwłaszcza o News Corp, właściciela najpopularniejszego z takich tytułów - „The Sun" sprzedającego się średnio w ok. 2 mln egz.
Na razie organizacjom udało się wpłynąć na sieć hipermarketów Tesco, mającą w Wielkiej Brytanii 3,3 tys. sklepów, która ogłosiła właśnie zmianę sposobu ekspozycji „The Sun" i innych tabloidów na swoich stoiskach z prasą. Od teraz będą one wykładane z boku, tak żeby widoczne było tylko logo tytułu, a zakryta pozostała część okładki. Chodzi o to, żeby zdjęć rozebranych modelek nie widziały dzieci, a także starsze osoby niezainteresowane tymi gazetami.

- Jesteśmy po pierwsze i przede wszystkim siecią dla rodzin, dlatego tak ważne jest, żebyśmy stworzyli odpowiednią przestrzeń w naszych sklepach. Przed podjęciem tej decyzji zarówno rozmawialiśmy z organizacjami, jak też poprosiliśmy o opinie klientów. Wprowadzana zmiana jest konsensusem między potrzebami wszystkich - uzasadnia Tracey Clements, dyrektor ds. badań i doświadczeń klientów w Tesco.

Satysfakcji z decyzji sieci nie kryje organizacja No More Page 3. - To nie jest komfortowa, bezpieczna przestrzeń dla kobiet, jeśli na każdym kroku są konfrontowane z wizerunkami pokazującymi, jakie znaczenie przykłada się do ich wyglądu i dostępności seksualnej, a poza tym do niewielu więcej cech - podkreśla stowarzyszenie w oświadczeniu. - Teraz tylko ci klienci, którzy podejdą do stoiska i wezmą określony tabloid, obejrzą jego okładkę, inni nie będą znienacka konfrontowani z prezentowanymi na niej wdziękami - dodaje.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13616

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA