REKLAMA
REKLAMA

Oryginalne produkty kuchni europejskich najczęściej kupowane w super- i hipermarketach

Autor: www.dlahandlu.pl 12 grudnia 2011 10:42

Niezależnie od rodzaju produktu spożywczego, kryterium jakim kierujemy się, podejmując codzienne decyzje zakupowe, to cena (70%), jakość (58%) i skład produktu (31%). Dla co piątego Polaka ważny jest również kraj pochodzenia. Z jednej strony wyznajemy zasadę „Dobre, bo polskie", a z drugiej jesteśmy ciekawi nowinek z zagranicy, które zaczynamy stosować w codziennym życiu - mówi Anna Biskup z sieci Lidl podsumowując badanie przeprowadzonych na zlecenie sieci w ramach kampanii „Najlepsze z Polski. Najlepsze z Europy."

REKLAMA

- Przywiązanie Polaków do tradycyjnych produktów kuchni polskiej jest bardzo trwałe - mówi Anna Biskup - Dlatego też ponad 80% naszego asortymentu stanowią produkty pochodzące od rodzimych dostawców. Ich wysoka jakość oraz walory smakowe sprawiają, że z roku na rok eksportujemy coraz większą ilość polskich wyrobów marek Lidl na wiele rynków europejskich, m.in. czeski, słowacki, węgierski, niemiecki, brytyjski, irlandzki, duński czy też szwedzki.

Według ankietowanych, największym powodzeniem wśród produktów kuchni europejskiej cieszy się w Polsce oliwa z oliwek (15%), która wyprzedza grecką fetę (14%), francuski camembert (8%) oraz hiszpańską kiełbasę chorizo (5%). - Rzeczywiście oliwa z oliwek, camembert oraz ser feta są bardzo chętnie kupowanymi produktami europejskimi w naszych sklepach - stwierdza Anna Biskup - dlatego też obserwujemy i analizujemy rosnące zainteresowanie polskiego konsumenta kuchnią europejską, by w trakcie kulinarnych tygodni tematycznych umożliwić mu bliższe i pełniejsze zetknięcie się z jej smakami.

Jak wynika z badania, oryginalne produkty kuchni europejskich najczęściej kupowane są w super- i hipermarketach (43%). Szczególnie często zaopatrują się tam ludzie młodzi do 30 roku życia (co drugi ankietowany z tej grupy wiekowej), osoby z wykształceniem wyższym (60%) oraz mieszkańcy miast powyżej 500 tys. (59%). W dalszej kolejności, jako źródło zaopatrywania się w produkty kuchni europejskich, wymieniane są sklepy osiedlowe (18%) i delikatesy (15%). W sklepach osiedlowych kupują najczęściej osoby w wieku 60 lat i powyżej (24%), a w delikatesach konsumenci z wyższym wykształceniem (27%).


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA