Osiem nowych centrów handlowych powstanie w Łódzkiem

Autor: dlahandlu.pl 27 września 2010 14:32

Około 200 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowo-usługowej (GLA) ma przybyć w najbliższych dwóch-trzech latach w województwie łódzkim. Inwestorzy zapowiadają oddanie do użytku ośmiu centrów handlowych. Szacunkowa wartość inwestycji wynosi prawie 2 mld zł.

Ponad jedna czwarta (54 tys. mkw. GLA) nowej powierzchni przypadnie na Centrum Handlu, Biznesu i Rozrywki Sukcesja w Łodzi. Kompleks, realizowany przez łódzką spółkę Fabryka Biznesu, stanie w pobliżu ścisłego centrum miasta. Oprócz galerii handlowej znajdą się w nim m.in. multipleks z 9 salami kinowymi, strefa rekreacyjna, 3-gwiazdkowy hotel i biurowiec klasy A. Inwestor planuje rozpoczęcie budowy wiosną przyszłego roku, r., a zakończenie na przełomie 2012 i 2013.
Na 2012 rok Plaza Centers zapowiedziała oddanie centrum handlowo-rozrywkowego Łódź Plaza przy ul. Rzgowskiej, a terenie dawnych zakładów Fakora. Ma tam powstać galeria handlowa i multipleks.
Dwóch nowych centrów ma się także doczekać Bełchatów - oba mają być oddane w 2012 r. Budowę Galerii Bawełnianka z częścią kinowo-rozrywkową planuje spółka o tej samej nazwie, natomiast Echo Investment zamierza oddać Galerię Olimpia, która powstanie w miejscu obecnie funkcjonującego Centrum Handlowego Echo.
Do budowy drugiego w Łódzkiem centrum handlowo-rozrywkowego Focus Mall w Tomaszowie Mazowieckim przygotowuje się spółka Parkridge Retail Polska (pierwszy został oddany w ubiegłym roku w Piotrkowie Trybunalskim). Planowany termin zakończenia inwestycji to również 2012r. W przyszłym roku ma być zakończona budowa centrum Vis a Vis w Sieradzu (inwestor Ingeborg Investments), Galerii Skierniewice (Skierniewice Investment) oraz Centrum Handlowego Areszt w Piotrkowie Trybunalskim (spółki Areszt Piotrków i G2o).
Według analityków, rynek nowoczesnych nieruchomości handlowych w Łódzkiem cechuje średnie nasycenie. Region jest daleko w tyle m.in. za województwami wielkopolskim, mazowieckim i dolnośląskim. Jak wynika z raportu Ernst & Young, opracowanego na zlecenie Fabryki Biznesu, zwłaszcza w Łodzi jest zapotrzebowanie na nowe centra handlowe.  - Wskaźnik powierzchni handlowej przypadającej na 1000 mieszkańców wynosi w Łodzi 650 i jest niższy nie tylko w porównaniu z Warszawą czy Poznaniem, ale też mniejszymi miastami w województwie łódzkim, na przykład Piotrkowem Trybunalskim - komentuje Krzysztof Apostolidis, prezes Fabryki Biznesu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10756

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane