Paneliści na VI FRSiH: Wprowadzenie hard dyskontu do Polski wymagałoby odwagi

www.portalspozywczy.pl 6 listopada 2013 17:10

W Polsce jest miejsce na format hard dyskontu, jednak taki sklep mogłaby wprowadzić na rynek tylko sieć, która już posiada tu wystarczającą siłę zakupową - oceniali paneliści VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu, podczas sesji "Dyskonty - wpływ ekspansywnego formatu na handel i przemysł spożywczy w Polsce".

- Zgubiliśmy hard dyskont, ale nie dlatego że był nieopłacalny. To klient wymusił pewne zachowania, zmiany modelu. Wymagania stawiała także konkurencja, trzeba było cały czas kierować nową ofertę do klienta - mówił Andrzej Wojciechowicz z FMCG Business Consulting.
Jak oceniał, wprowadzić ponownie na rynek sklepy takiego formatu mogłaby tylko duża sieć już obecna w Polsce.
Ten, kto chciałby to zrobić musi mieć odpwiednią siłę nabywczą, aby wygenerować marżę i uzyskać zysk. Gdyby ktoś z wiodących retailerów zdecydował się na to, mógłby to wyzwanie podjąć. Potrzebny jest jeszcze know how, który wbrew pozorom nie jest łatwy, bo jest ukierunkowany na bardzo wysoką produktywność, liczenie nawet dziesiątych części grosza - mówił Andrzej Wojciechowicz.
Jak tłumaczył, na wprowadzenie hard dyskontu potrzebne byłyby także duże nakłady finansowe. Operator, który zdecydowałby sie na taki krok, musiałby dokładnie określić, po jaką część rynku chce sięgnąć. - Istniejacy gracze nie oddzadzą pola bez walki. W prostych wyliczeniach wychodzi, że taki hard dyskont mógłby zająć około 10 proc. rynku, ale po ciężkiej walce - mówił.
Na rynku jest miejsce na taki firmat, ale wszystko zależy od tego, czy ktoś będzie miał odwagę, by go poprowadzić.
Zdaniem Andrzeja Urbańczyka, członka zarządu Kaufland, Polska Markety Sp. z o.o., ważne jest także, czy hard dyskont odpowiadałby na potrzeby rynku.
Szansa na rozwój hard dyskotu byłaby, ale pojawia się pytanie na ile jesteśmy w stanie rozbudzic takie potrzeby i sprzedać swój produkt - mówił.
Przytoczył przykład sieci hard dyskontu w Rumunii, którą zarządzał w latach 2003-2004.
Kiedy odwiedziłem ja po wielu latach, wygląda inaczej. Sklepy poszły w kierunku poprawy wizualizacji i zmiany asortymentu. To była odpowiedz na oczekiwania konsumentów - powiedział.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10912

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane