REKLAMA
REKLAMA

Paneliści VI FRSiH: Potrzeba mądrych kampanii edukujących Polaków w zakresie zdrowego żywienia

www.portalspozywczy.pl 5 listopada 2013 16:53

Skupmy się na tym, żeby edukować najmłodsze pokolenia konsumentów, a nie zakazywać sprzedaży niektórych produktów żywnościowych - potwierdzili zgodnie eksperci panelu "Przemysł spożywczy i handel pod presją globalnych zmian w trendach żywieniowych" podczas VI Forum rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA
Jak zaznaczyła prof. Danuta Rosołowska-Huszcz, kierowniczka Katedry Dietetyki w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, niezwykle ważne jest kreowanie nawyków żywieniowych. - Należy mieć nadzieję, że dzieci, które staramy się edukować od najmłodszych lat, nie będą w przyszłości sięgać po takie produkty, jak kolorowe gazowane napoje czy tłuste snaki - potwierdziła.
- W Szwajcarii jada się ok. 12 kg słodycze per capita rocznie, trzy razy więcej niż w Polsce - zaznaczył Jan Kolański, prezes Colian SA. Jego zdaniem, problemem naszego społeczeństwa nie jest spożywanie słodyczy, ale brak ruchu wśród dzieci, ale i dorosłych. - Czekolada nie zabija! Jest w niej nie tylko cukier, ale także mleko, kakao, tłuszcze roślinne. Poza tym, konsumpcja słodyczy - w niewielkiej ilości - poprawia nastrój - dodał prezes.
Andrzej Gantner, dyrektor generalny PFPŻ przyznał, że potrzeba jest mądrych kampanii społecznych dyktujących Polakom zdrowe trendy i nawyki żywnościowe. Dyrektor PFPŻ wspomniał o - jego zdaniem nieracjonalnej kampanii promoującej picie wody z kranu w szkołach, którą wspiera Ministerstwo Zdrowia. - Forsowanie takich nawyków żywieniowych to totalna bzdura, której przemysł spożywczy powinien się przeciwstawić - zaznaczył.

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13077

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA