Patriotyzmu konsumenckiego trzeba uczyć od dziecka

Autor: Teraz Polska/PAIiIZ 20 kwietnia 2016 11:40

- Patriotyzm konsumencki jest bardzo wyraźnym trendem, coraz popularniejszym na świecie. Także Polacy deklarują, że świadome wybory polskich produktów są im bliskie. Na tym tle pozytywnie wyróżnia się branża spożywcza i budowlana - uważa prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego Krzysztof Przybył.

19 kwietnia 2016 r. w Sali Senatu Uniwersytetu Warszawskiego odbyła się debata „Jaka strategia dla Polski? Rola patriotyzmu ekonomicznego w rozwoju kraju”.

W debacie udział wzięli: prezes PAIiIZ Sławomir Majman, prezes Urzędu Patentowego RP dr Alicja Adamczak, prorektor UW prof. Alojzy Nowak, prof. Krzysztof Opolski z Wydziału Nauk Ekonomicznych UW, doradca Ministra Rozwoju Janusz Cieszyński, prezydent Centrum im. Adama Smitha Andrzej Sadowski i wiceprezes FAKRO Janusz Komurkiewicz.

Grono ekspertów zastanawiało się nad najważniejszymi wyzwaniami w rozwoju Polski.

- Patriotyzm gospodarczy zaczyna się od dumy. Na niej powinna być oparta administracja, gospodarka i nauka. A powodów do dumy jest coraz więcej. Polska zajmuje wysokie miejsce w rankingu atrakcyjności inwestycyjnej - powiedział prezes Majman.

Prelegenci rozmawiali o głównych wyzwaniach rozwoju gospodarczego Polski, budowaniu marki Polska, pobudzeniu innowacyjności i zwiększeniu eksportu oraz o rządowym Planie Odpowiedzialnego Rozwoju.

Uczestnicy debaty zgodzili się, że patriotyzmu konsumenckiego trzeba uczyć od dziecka. Niezbędne są kampanie społeczne, które wytłumaczą obywatelom, dlaczego kupowanie polskich produktów jest tak ważne dla gospodarki naszego kraju.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10763

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane