REKLAMA
REKLAMA

Paweł Musiał na VIII FRSiH: Jakość oferty kluczowa dla polskiego klienta

www.portalspozywczy.pl 5 listopada 2015 11:05

Nie lokalizacja, ale jakość oferty jest teraz kluczowa dla polskiego klienta – powiedział Paweł Musiał, członek Rady Nadzorczej Profi Rom Food oraz rosyjskiej firmy X5 Retail Group, podczas debaty „Handel i dystrybucja. Nowy ład. Polski i Europejski handel w trakcie rewolucji”, która odbyła się w ramach VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

- Nie widzę rewolucyjnych zmian na polskim rynku. Rewolucja to były lata 90. XX w., a teraz mamy do czynienia ze zmianami ewolucyjnymi – podkreślił Paweł Musiał.

Jak dodał, obecnie coraz mniejsze znaczenie dla klientów sklepów ma lokalizacja, a coraz większe – jakość oferty. - Teraz lokalizacja nie jest taka ważna, bo sklepy działają obok siebie i jest ich bardzo dużo. Teraz decyduje jakość oferty – przyznał.

Potwierdził, że ten obraz polskiego rynku handlowego, gdzie na jeden sklep przypada coraz mniejsza ilość klientów, wymusza na właścicielach sieci prace nad zwiększeniem efektywności.

Członek Rady Nadzorczej Profi Rom Food dodał, że zupełnie inaczej wygląda obecnie rynek rumuński. – W Rumunii znacznie bardziej liczy się zajmowanie ważnych lokalizacji niż jakość oferty, ponieważ tych sklepów jest względnie mało. Za kilka lat sytuacja się zmieni i będzie działo się to, co obecnie w Polsce – powiedział Paweł Musiał.

Dodał, że sklepy Profi w Rumunii notują ponad 40-proc. wzrosty sprzedaży rok do roku. - Co chwilę otwieramy nowe sklepy – w przyszłym roku będzie ich 500. Musimy jednak uwzględnić, że im więcej sklepów, tym mniej klientów przypada na jedną placówkę.

Paweł Musiał jest także członkiem zarządu rosyjskiego X5 Retail Group, który zarządza liczbą ponad 6 tys. sklepów, w tym największą siecią tzw. soft dyskontów – Pyaterochka (w październiku właśnie otwarto 5555 sklep pod tym szyldem). W skład grupy X5 wchodzą także supermarkety Perekrestok, i hipermarkety Karusel.

- Po wprowadzeniu embarga na rynku handlowym w Rosji tak na prawdę nic się takiego nie stało. - Sieci nie odczuwają skutków embarga czy kryzysu. Sieć Pyaterochka notuje spore wzrosty sprzedaży, także like-for-like - powiedział Paweł Musiał.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12399

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA