PayPal startuje z platformą ułatwiającą handel transgraniczny

Autor: dlahandlu.pl 25 maja 2016 14:25

Szacowana wartość polskiego rynku e-commerce wynosi 7,5 miliarda euro - 12% wszystkich polskich przedsiębiorstw sprzedaje online. Blisko 1/5 z nich (16%) sprzedaje online swoje produkty za granicę, do pozostałych krajów Unii Europejskiej oraz reszty świata.

W UE średni udział przedsiębiorstw sprzedających online wynosi 20%. Logistyka uznawana jest za barierę przez 27% przebadanych firm sprzedających online w Polsce. Równocześnie, problemy z płatnościami są istotną przeszkodą dla 17% polskich przedsiębiorców.

“W PayPal wierzymy w potegę potencjału handlu transgranicznego – nawet wśród bardzo małych firm i start-upów” – mówi Matt Komorowski, dyrektor zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej. “Dlatego stworzyliśmy polską wersję PayPal PassPort – darmowej platformy internetowej, która dostarcza polskim sprzedawcom niezbędnych informacji oraz narzędzi wspierających wejście na zagraniczne (nawet najbardziej egzotyczne) rynki.”

PayPal PassPort jest platformą dla polskich przedsiębiorstw, która udostępnia informacje na temat sprzedaży produktów i usług za granicą. Zawiera przy tym interaktywny kalkulator, kontakty do lokalnych organizacji kupieckich, informacje odnośnie kosztów wysyłki do wybranych krajów, trendy, kalendarze świąt, najlepsze praktyki na wybranych rykach, a także dane z raportów. Informacje przekazane są w przystępnej formie i w języku polskim. Platforma jest dostępna dla wszystkich - nie trzeba być klientem PayPal, by z niej skorzystać.

Top 10 państw, których mieszkańcy najczęściej kupują online w Polsce to: Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Niemcy, Francja Włochy, Kanada, Australia, Hiszpania i Holandia oraz Szwecja.

Podobnie jak w przypadku krajowych e-zakupów, kupujący transgranicznie w Polsce są przede wszystkim zainteresowani modą i elektroniką, rozrywką online, edukacją, podróżami, zabawkami oraz produktami związanymi z hobby.

“Postawiliśmy na PayPal ponieważ od samego początku naszym celem była sprzedaż globalna i dotarcie do nawet najbardziej egzotycznych rynków” – mówi Maciej Białek, CEO w PIXERS. PIXERS w ciągu 6 lat wydrukował ponad 15,5 miliona metrów kwadratowych tapet, naklejek i obrazów ściennych. Produkty te zostały zakupione przez klientów z całego świata. Ostatnio PIXERS koncentruje się na rozwinięciu sprzedaży na rynkach skandynawskich,  a w niedalekiej przyszłości zamierza podbić Turcję, Japonię, Chiny i Indie, a także rynki Azji Południowo-Wschodniej. „Następnie, planujemy szturmem wkroczyć na rynek afrykański” – dodaje Białek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane