REKLAMA
REKLAMA

Pedro Martinho: W 2014 roku sklepy convenience odnotowały wzrost na poziomie 3-4 proc.

Autor: dlahandlu.pl/PIH 4 marca 2015 14:01

Jeśli chodzi o perspektywy na 2015 r., to w nadchodzących kwartałach nie spodziewamy się istotnej poprawy na rynku, choć jesteśmy przekonani, że nasi klienci - małe i średnie sklepy - będą dalej relatywnie silni na tle całego rynku. Presja konkurencyjna pozostanie stałym elementem. W tej sytuacji będziemy kontynuować reorganizację Grupy Eurocash, dążąc do dalszej optymalizacji kosztów - powiedział Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash w wypowiedzi dla Biuletyny PiH.

REKLAMA

W 2014 r., pomimo deflacji, wyraźnego spowolnienia w handlu i dużej konkurencji, sklepy typu conevenience oraz małe supermarkety odnotowały wzrost na poziomie 3-4 proc. Zbliżyły się dzięki temu do tempa rozwoju dyskontów, które w porównaniu z poprzednimi latami mocno wyhamowały. Mniejsze sklepy kontrastowały też z hipermarketami, które kolejny rok z rzędu wyraźnie traciły rynek.

W 2014 r., poza rozwojem dotychczasowych sieci franczyzowych, wprowadziliśmy na rynek nowe formaty, takie jak sklepy kosmetyczne Kontigo, czy convenience 1minute. Razem z PKN Orlen testujemy koncept małego supermarketu na stacji benzynowej. Zainwestowaliśmy w największego sprzedawcę prasy w Polsce, prowadzącego salony prasowe convenience - InMedio. Zostaliśmy też znaczącym udziałowcem Frisco.pl, największego operatora spożywczego on-line w Warszawie. Połączyliśmy naszą spółkę KDWT z częścią Kolportera odpowiedzialną
za dystrybucję papierosów, tworząc dzięki temu największego dystrybutora produktów impulsowych w Polsce.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12720

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA