REKLAMA
REKLAMA

Pedro Pereira da Silva wraca do kierowania Biedronką

www.portalspozywczy.pl 14 maja 2014 10:45

Pedro Pereira da Silva wraca do kierowania Biedronką

Po czterech latach przerwy Pedro Pereira da Silva wraca do bezpośredniego nadzorowania działalności sieci Biedronka - dowiedział się serwis portalspozywczy.pl. Tomasz Suchański, dotychczasowy szef największego dyskontera w kraju, trafi do portugalskiej centrali Jeronimo Martins, gdzie obejmie funkcję wicedyrektora ds. finansowych Grupy Jeronimo Martins. Pedro Pereira da Silva, będzie łączył obowiązki zarządzającego Biedronką z funkcją dyrektora operacyjnego Grupy Jeronimo Martins. Pozostaje również w roli country managera nadzorującego całą działalność Grupy w Polsce.

REKLAMA

Przedstawiciele spółki nie chcą komentować zmiany na stanowisku szefa największej sieci handlowej w Polsce. W komentarzu dla serwisu portalspozywczy.pl podkreślają, że "jest to wewnętrzna decyzja Grupy Jeronimo Martins, a zmiany na stanowiskach czołowego kierownictwa Grupy zawsze wynikają z długofalowej wizji i strategii, i są zgodne z potrzebami i warunkami działalności spółki".
W trakcie poprzedniej - zakończonej w 2010 r. - dziesięcioletniej kadencji Pedro Pereira da Silvy na stanowisku dyrektora generalnego Biedronki, sieć stała się liderem polskiego handlu detalicznego, a jej udziały w sprzedaży całej grupy przekroczyły 50 proc., obecnie jest to już prawie 67 proc.
Tomasz Suchański został powołany na stanowisko dyrektora generalnego Biedronki w 2010 r. W trakcie jego czteroletniej kadencji sieć urosła z ok. 1600 sklepów do 2400 placówek, a sprzedaż sklepów Biedronka niemal podwoiła się, sięgając 32,9 mld zł (w 2009 r. było to 16,8 mld zł).
Strategia inwestycyjna Biedronki w Polsce zakłada, że do końca 2015 r. ma działać w kraju 3000 sklepów pod tym szyldem. Obecnie sieć ma w Polsce 2,4 tys. sklepów. W ciągu dwóch kolejnych lat musi więc uruchomić 600 kolejnych placówek. W 2014 r. sieć chce otworzyć 300 sklepów, a także trzy nowe centra logistyczne. W 2013 r. firma wydała na inwestycje w Polsce 1,7 mld zł, co stanowiło 74 proc. budżetu inwestycyjnego całej grupy Jeronimo Martins. Plan na 2014 r. zakłada zainwestowanie w naszym kraju 2,1 mld zł.
W I kw. 2014 r. Biedronka zanotowała wzrost przychodów o niemal 6 proc., do 1,9 mld euro, natomiast wzrost liczony w złotówkach wyniósł 6,6 proc. Wzrost nastąpił jednak dzięki nowym otwarciom - sprzedaż porównywalna spadła bowiem o 2,7 proc. Spółka tłumaczy spadek tym, iż okres Świąt Wielkanocnych wypadał w tym roku później.
Z raportu Espirito Santo wynika, że do 2020 roku Biedronka może otworzyć w Polsce aż 3850 placówek, obecnie ma ich ok. 2400. Zgodnie z nową strategią spółka będzie rozwijać sieć sklepów franczyzowych oraz otwierać małe sklepy, o powierzchni ok. 200 mkw., w większych aglomeracjach.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12382

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA