Pesymistyczne nastroje w handlu detalicznym

Autor: GUS, www.dlahandlu.pl 22 lutego 2016 14:14

Ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym kształtuje się w lutym na poziomie minus 1,1 (minus 0,4 w styczniu). Poprawę koniunktury sygnalizuje 14,3% badanych przedsiębiorstw, pogorszenie –15,4% (przed miesiącem odpowiednio 14,9% i 15,2%). Pozostałe podmioty uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

Oceny sprzedaży są pesymistyczne, gorsze od sygnalizowanych w styczniu. W najbliższych trzech miesiącach przedsiębiorcy nie przewidują zmian w tym zakresie. Diagnozy sytuacji finansowej są negatywne, najgorsze od kwietnia 2015 r., odpowiednie prognozy są nieco mniej pesymistyczne od formułowanych przed miesiącem. Utrzymują się nadmierne zapasy towarów, przedsiębiorcy planują ograniczanie zamówień towarów u dostawców, ale mniej znaczące niż zapowiadano w styczniu. Możliwe są niewielkie redukcje zatrudnienia, zbliżone do planowanych miesiąc wcześniej. Dyrektorzy przewidują niewielkie przyspieszenie dynamiki cen towarów.

W poszczególnych branżach handlowych oceny koniunktury są zróżnicowane. W lutym koniunktura oceniana jest optymistycznie przez dyrektorów branż tekstylia, odzież, obuwie (plus 9,9 w lutym, plus 11,5 przed miesiącem) oraz pojazdy samochodowe (plus 1,9 w lutym, plus 2,5 w styczniu). Pesymistyczne opinie formułują przedstawiciele branż żywnościowej (minus 7,7 w lutym, minus 7,8 miesiąc wcześniej) i artykuły gospodarstwa domowego ogółem (minus 6,3 w lutym, plus 4,5 w styczniu).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11075

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane