Pieczywo wpływa na budowanie wizerunku sieci - detaliści rywalizują o przyciągnięcie klienta

www.portalspozywczy.pl 16 czerwca 2015 09:45

Sieci handlowe obecne w Polsce szukają sposobu na to, jak sprzedać więcej pieczywa. Nic dziwnego - jest to jedna z najważniejszych kategorii w sklepie, a jej asortyment często decyduje wręcz o tym, gdzie klient pójdzie na zakupy. Pieczywo w olbrzymim stopniu wpływa także na budowanie wizerunku sieci. W rezultacie detaliści próbują rywalizować o przyciągnięcie klienta, grając tą kategorią.

- Pieczywo jest dla polskiego konsumenta jedną z najważniejszych kategorii spożywczych. Dla detalisty kategoria ta może być pozornie mniej atrakcyjna ze względu na niskie marże - ile można zarobić na kajzerce za 19 groszy? - ale w rzeczywistości to nie umniejsza jej znaczenia. To produkt, którego nie może zabraknąć w domu, a jednocześnie nie można kupić go na zapas, bo straci świeżość - ocenia dla serwisu portalspozywczy.pl Agnieszka Górnicka, dyrektor generalna Inquiry Market Research.

Ekspertka zwraca uwagę, że nie jest przypadkiem to, iż hipermarkety (i wiele innych sklepów) umieszczają działy z pieczywem na samym końcu. Klient i tak do nich dotrze, bo po prostu musi, a po drodze będzia miał szansę na zakup innych produktów, nawet jeśli tego wcześniej nie planował.

Ważnym aspektem związanym z kategorią pieczywa jest jej oddziaływanie na zmysły i emocje klientów. Zapach świeżego pieczywa powoduje, że klientom trudno się oprzeć pokusie. Pieczywo jest też związane z silnymi emocjami, ponieważ jest ono silnie zakorzenione w naszej kulturze. To wszystko powoduje, że jakość pieczywa jest jednym z podstawowych wyznaczników oceny sklepu jako całości.

- Biorąc pod uwagę niezwykle konkurencyjny rynek, nic dziwnego, że dyskonty zdecydowały się na sprzedaż pieczywa odpiekanego na miejscu. W ten sposób są w stanie zaspokoić jedną z podstawowych potrzeb klienta, który dzięki temu może nie pójdzie już na zakupy gdzieś indziej - ocenia Górnicka.

W opinii dyrektor generalnej Inquiry Market Research, w kontekście znaczenia dla budowania pozytywnego wizerunku sklepu i przyciągania klientów, trudno wskazać drugą kategorię o porównywalnym znaczeniu do pieczywa. Na mniejszą skalę podobną rolę odgrywa jednak kilka innych kategorii, w tym świeże owoce, warzywa, mięso i wędliny - stanowią one jednak przy tym olbrzymie wyzwanie, jeśli chodzi o zapewnienie odpowiedniej jakości i różnorodności asortymentu.

Dużego znaczenia kategorii pieczywa nie ukrywają przedstawiciele Biedronki. W tej sieci odpiek pieczywa w sklepach uruchomiony został w 2012 r. pod nazwą "Świeże wypieki o każdej porze". Obecnie w ponad 2,3 tys. sklepach Biedronki znajdują się stanowiska dedykowane do odpieku pieczywa. Zmienia się także sam asortyment dostępny w tej kategorii - co jakiś czas do regularnej oferty biedronkowej trafiają produkty sprzedawane wcześniej w ramach oferty czasowej.

Duży nacisk na rozwój kategorii pieczywa kładzie też sieć Intermarche, rozwijająca w tym obszarze (i nie tylko) markę własną Reva. - (...) Chcemy podkreślić wyróżniki naszej sieci, jakimi są bez wątpienia świeże produkty: warzywa i owoce, mięso z własnego rozbioru, wędliny z własnej wędzarni czy wypiekane na miejscu pieczywo - mówił w kwietniu bieżącego roku Krzysztof Waligórski, prezes Intermarche w Polsce.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10764

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane