PIH: 30 proc. małych sklepów może mieć problemy przez spadki sprzedaży wódki

Autor: dlahandlu.pl 3 lipca 2014 13:00

W I kwartale 2014 r. produkcja wódki zmalała o ponad 1/3, zaś w ciągu pięciu 2014 r. wytworzono 25 proc. mniej wódki niż w 2013 r. Jednocześnie w I kwartale sprzedaż detaliczna spadła o 5 proc. Zdaniem ZPPPS największe straty mogą ponieść małe sklepy, które pozostają najważniejszym kanałem sprzedaży mocnych alkoholi.

- Wbrew wcześniejszym założeniom maleje sprzedaż nie tylko segmentu ekonomicznego, ale wszystkich kategorii napojów spirytusowych, w tym premium. Najtrudniejsza sytuacja może być w III kwartale, gdy konsumenci w pełni odczują podwyżki cen - mówi Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy. - Producenci bacznie obserwują rynek i zachowania konsumentów. Załamanie sprzedaży pokazuje, że Polacy są wciąż bardzo wrażliwi cenowo - dodaje Leszek Wiwała.

Zdaniem ZPPPS największe straty mogą ponieść małe sklepy, które pozostają najważniejszym kanałem sprzedaży mocnych alkoholi. Ich udział w ciągu 12 miesięcy wynosi 62% (Nielsen, 2014), ale gwałtownie maleje, głównie na rzecz dyskontów. Polska Izba Handlu prognozuje, że w wyniku spadków sprzedaży nawet do ok. 30 proc. najmniejszych placówek handlowych może mieć trudności z utrzymaniem się na rynku. 
 
ZPPPS przypomina, że w 2013 roku budżety gminne zasiliło ok. 300 mln zł z tytułu zezwoleń na obrót napojami alkoholowymi o mocy powyżej 18 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11381

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane