PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

PIH: Dla niektórych sieci sklepów darmowe reklamówki są sposobem na budowanie przewagi

Autor: Biuletyn PIH 20 września 2017 11:19

Rządowy Projekt ustawy o zmianie ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi został uchwalony przez Sejm. Wprowadza on opłatę recyklingową dla klientów w wysokości maksymalnie 1 zł za torby z tworzywa sztucznego o grubości pomiędzy 5 a 50 mikrometrów. – Rozumiemy tego typu działania, ale trzeba wprowadzać je rozważnie. W tym projekcie jest wiele niejasności. Dla niektórych sieci sklepów darmowe reklamówki są sposobem na budowanie przewagi konkurencyjnej – komentuje Maciej Ptaszyński, dyrektor Polskiej Izby Handlu.

 

 – Można zastanowić się jak inaczej rozwiązać problem zanieczyszczania środowiska – zawsze lepiej edukować niż nakazywać. I czy 1zł to jednak nie za dużo za jednorazową siatkę? W rozporządzeniu ma znaleźć się 20 gr, ale w ustawie pozostaje 1zł i będzie można to zmienić w każdej chwili  – dodaje Maciej Ptaszyński.

Jak podkreśla PIH, wprowadzana ustawa wprost mówi, że pobierana opłata recyklingowa stanowić ma przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i fizycznych, a kosztem uzyskania przychodów jest wniesiona opłata recyklingowa.

Podstawa opodatkowania VAT powinna obejmować całość należności pobieranej przez sprzedawcę od konsumenta z tytułu zrealizowanej dostawy towarów (opakowań) – a zatem zarówno cenę netto torby, jak i opłatę recyklingową lub samą cenę netto odpowiadającą opłacie recyklingowej. W takim przypadku opłata recyklingowa powinna być wykazywana na wystawianych paragonach fiskalnych (jako pozycja lub element pozycji podlegającej opodatkowaniu VAT), jeśli opłata ta będzie ujmowana w cenie sprzedawanej torby na zakupy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11517

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane