PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

PIH: Dyskonty zabijają polski handel oraz ograniczają wybory konsumentów

Autor: PIH 26 kwietnia 2016 11:53

Ekspansja dyskontów nie tylko przyczynia się do kurczenia się stopniowej likwidacji polskich rodzinnych sklepów, ale także prowadzi do stopniowego eliminowania z rynku lokalnych producentów. Mimo, że aż zdecydowana większość żywności konsumowanej w Polsce jest wytwarzana w kraju, to aż 80 proc. rynku spożywczego (nie licząc piekarni) należy do handlu zagranicznego. Polscy producenci dominują tylko w branży mleczarskiej i w sektorze słodyczy - wynika z analizy PIH "Polski rynek handlu".

REKLAMA

Dyskonty wywierają ogromną presję cenową na producentów, którą są w stanie wytrzymać tylko
największe firmy. Niskie ceny są uzyskiwanie dzięki bardzo ograniczonemu asortymentowi marek
spożywczych. W niektórych kategoriach produktów dostępna jest tylko marka własna dyskontu oraz
marka jednego dużego producenta. Dyskonty zabijają polski handel i lokalnych polskich producentów
oraz skazują konsumentów na bardzo ograniczony wybór. Jeśli procesy te nadal będą postępować w
dzisiejszym tempie niektórych marek nie będzie można już znaleźć nawet w lokalnych sklepach, po
prostu nie utrzymają się na polskim rynku spożywczym, który znajduje się pod dyktaturą dyskontów - czytamy w raporcie PIH.

Dyskonty są obecne zarówno w dużych aglomeracjach jaki i małych miejscowościach. Pełnienie przez dyskont roli małego sklepu odbywa się za cenę mocno ograniczonego asortymentu produktów oraz niskiej jakości obsługi. 50 proc. artykułów oferowanych w największej sieci dyskontów w Polsce jest sprzedawanych jako marka własna. Dalszy rozwój sieci dyskontów jest równoznaczny z upadkiem kolejnych rodzinnych polskich sklepów spożywczych - czytamy w opracowaniu "Polski rynek handlu".

 

  • jack 2016-04-26 16:39:16

    Co za odkrycie ,jestem pod wrażeniem bystrości tej instytucji.

  • bakbar 2016-04-26 13:06:57

    za dyskontami poszli dostawcy, a za dostawcami pieniądze, a za tymi nakładami ceny, a za cenami Klient,



    niestety na dzisiaj Dostawca niewyobrażalnie bardziej finansuje krótką listę asortymentową i pusty obrót na niskiej rentowności, chociaż logika prowadzenia biznesu podpowiada, że Dostawca powinien inwestować tam, gdzie ma szerokie listy asortymentowe i wysoką rentowność...



ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14056

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1145700

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA