PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Pijemy kawę codziennie, ale i tak rzadziej niż nasi europejscy sąsiedzi

Autor: dlahandlu.pl 28 września 2017 15:02

Kawa w Polsce od lat cieszy się niesłabnącą popularnością, ponad jedna trzecia z nas nie wyobraża sobie bez niej dnia, a ponad 40 proc. pija ją kilka razy dziennie – wynika z badania firmy Tchibo.

29 września obchodzimy Międzynarodowy Dzień Kawy, ustanowiony przez International Coffee Organization (ICO) powstałą pod auspicjami ONZ. Organizacja ta zajmuje się monitorowaniem rynku kawy, ustalaniem strategicznych kierunków rozwoju plantacji i promocją zrównoważonej produkcji, w której nie wykorzystuje się środków chemicznych.

Od paru lat firma Tchibo opracowuje szczegółowy raport na temat kawy, w którym analizuje zachowania nie tylko Polaków, ale także mieszkańców Czech, Austrii, Szwajcarii i Niemiec.

Z raportu za 2016 rok wynika między innymi, że ponad 1/3 Polaków pija kawę codziennie (dla porównania robi to 1/5 Czechów oraz 1/4 Austriaków i Niemców). I choć zdecydowana większość z nas, bo aż 92 proc. pija kawę w domu, od lat coraz chętniej pijemy ją poza domem i miejscem pracy, robimy to jednak rzadziej od Austriaków, Niemców i Szwajcarów. 

Kilka razy dziennie pije kawę ponad 40 proc. Polaków. To stosunkowo rzadziej niż Szwajcarzy, Czesi czy Niemcy. Około 60 proc. przedstawicieli tych narodowości sięga po kawę więcej niż raz dziennie.W przypadku Austriaków jest to ponad 50 proc.

Polacy, podobnie jak pozostali, najczęściej piją kawę do śniadania, ale co ciekawe, Szwajcarzy, Austriacy i Czesi równie chętnie piją kawę do obiadu. Jak wynika z raportu - najchętniej pijemy kawę z ekspresu oraz rozpuszczalną, ale równie chętnie próbujemy kawy z mlekiem czy kaw smakowych. Inaczej jest w przypadku mieszkańców Niemiec, którzy zdecydowanie (bo aż 33%) wybierają kawę filtrowaną.

Jak pokazuje badanie, cechą wspólną kawoszy z wielu  krajów jest to, że najchętniej przygotowują ją samodzielnie, ale za to piją w towarzystwie. Pewnie dlatego większości kojarzy się ona z ciepłem, radością, miłością i namiętnością. Respondenci byli pytani też o to, w jaki sposób kawa może sprawić przyjemność. Dla większości badanych zarówno w Polsce, jak i pozostałych krajach przyjemnością jest zapach kawy o poranku, czy fakt, że ulubiony napój został podany do łóżka.

Austriacy i Szwajcarzy sięgają po kawę głównie dla jej smaku, natomiast dla Polaków to przede wszystkim źródło energii. Niemniej jednak i my coraz większą wagę przywiązujemy do jakości spożywanej kawy, która odnosi się zarówno do walorów smakowych, jak i warunków oraz metod jej produkcji.

Od 2008 r. firma Tchibo systematycznie zwiększa w swoich produktach udział zielonych ziaren, które są certyfikowane przez uznane na świecie organizacje ds. norm. Wśród nich jest m.in. Organic Bio, której certyfikaty są zgodne z restrykcyjnymi regulacjami Unii Europejskiej dotyczącymi ekologicznego rolnictwa. Tchibo posiada także certyfikacje Rainforest Alliance oraz Fairtrade, które nadawane są produktom istotnie poprawiającym warunki życia ludzi i środowiska naturalnego w krajach, w których uprawiana jest kawa.

Obecnie już ponad 35% kawy oferowanej przez producenta pochodzi z upraw ekologicznych, w których nie wykorzystuje się środków chemicznych, a punkty sprzedaży Tchibo uzyskały certyfikat ISO 22000, poświadczający, że firma spełnia wymogi normy odnoszące się do bezpieczeństwa żywności.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11517

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane