PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Piotr i Paweł chce otwierać ponad 20 sklepów franczyzowych rocznie

www.portalspozywczy.pl 8 kwietnia 2014 09:15

Obecnie na 102 sklepy poznańskiej sieci supermarketów Piotr i Paweł 44 to placówki franczyzowe, a 58 to placówki "własne".

REKLAMA
- Muszę zaznaczyć, że w zasadzie wszystkie sklepy naszej sieci działają na zasadach franczyzy, różnica jest taka, że część z nich działa w ramach spółek, których właścicielem jest organizator sieci, a część w ramach spółek zewnętrznych. Nasza strategia zakłada, że wkrótce połowę naszych sklepów będą stanowić placówki działające na zasadach klasycznej franczyzy zewnętrznej - mówi Jacek Jankowiak, starszy specjalista ds. franczyzy sieci Piotr i Paweł.

Tomasz Jędrzejczak, zastępca dyrektora departamentu franchisingu sieci Piotr i Paweł, dodaje: - Zarząd naszej firmy mocno stawia na rozwój sieci poprzez system franczyzowy. Jest to bardzo istotny element strategii naszej firmy. Franczyza pozwoli nam na rozwój sieci, zwiększy siłę marki i skalę naszej działalności.

Dotychczas, to sieć Piotr i Paweł uruchamiała sklepy "własne", aby następnie przekazać je franczyzobiorcom, np. kierownikom sklepów, którzy wcześniej nimi zarządzali. Od 2013 roku, firma wyszła z nową ofertą franczyzową do przedsiębiorców, którzy prowadzą już własne sklepy.

- Od ponad roku proponujemy niezależnym detalistom, którzy już prowadzą swój sklep możliwość przejścia pod szyld Piotra i Pawła. Współpraca z przedsiębiorcami, którzy mają doświadczenie w prowadzeniu biznesu handlowego pozwala nam na otwieranie sklepów także w mniejszych miastach. Dzielimy się z nimi doświadczeniami, oni również wnoszą wiele elementów w rozwój naszej sieci. Idealna powierzchnia pod nasz sklep to 600-1000 mkw., pozwala ona zachować różnorodność asortymentu, z którego słyną nasze sklepy - wyjaśnia Tomasz Jędrzejczak.

Na rynku trudno znaleźć idealne dla nas sklepy o powierzchni ok. 1000 mkw., będziemy więc otwierać większe i mniejsze sklepy. Już teraz mamy w portfolio sklepy od 150 do 1700 mkw. powierzchni - tłumaczy Jacek Jankowiak. I dodaje: - Nasz nowy model franczyzowy pozwala nam na większą elastyczność. Współpraca ze sklepami, które już działają pozwala nam na znalezienie dobrych lokalizacji. - Obecnie najmniejszymi sklepami jakie chcemy otwierać w ramach franczyzy są placówki o powierzchni 600 mkw. Jednak nie zamykamy się na żadne rozwiązania. Dziś mamy w portfolio dwa sklepy o powierzchni 150 mkw. pierwszy w Poznaniu, drugi otwarty pod koniec ub. roku w Koźminie Wielkopolskim (miasteczko o populacji ok. 7 tys. mieszkańców - red.). Jeśli więc okaże się, że chce z nami współpracować przedsiębiorca, który ma sklep w doskonałej lokalizacji, w ścisłym centrum miasta, który odwiedza duża liczba klientów, to jesteśmy na to otwarci - tłumaczą przedstawiciele sieci Piotr i Paweł.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA