PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Piotr i Paweł: Przewagi konkurencyjnej nie można opierać wyłącznie na promocjach cenowych

Autor: dlahandlu.pl/KPMG 3 czerwca 2015 13:50

- Wysoka konkurencyjność rynku, w tym przede wszystkim presja ze strony dyskontów, wymusza na detalistach budowanie wyróżników oraz szukanie sposobów na zdobycie zaufania i lojalności klientów. W naszym wypadku jest to bezkompromisowe postawienie na wygodę lokalizacji, jakość oferty produktów świeżych i poziom obsługi - stwierdza Robert Krzak, wiceprezes Piotra i Pawła, w komentarz do raportu KPMG pt. "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".

Robert Krzak uważa, że przewagi konkurencyjnej nie można opierać wyłącznie na promocjach cenowych, lub odwrotnie: wyłącznie na delikatesowej ofercie, bez próby zajęcia pozycji cenowej. Aby trwale przyciągnąć klienta, trzeba znaleźć zdrową równowagę asortymentową i cenową.

- Kluczowe jest także szukanie oszczędności po stronie efektywności. Trzeba dążyć do osiągnięcia korzyści skali, nawet jeżeli ma to oznaczać połączenie sił z innymi, potencjalnie konkurencyjnymi sieciami marketów. Stąd decyzja o powołaniu Grupy Handlowej PL Plus, czyli aliansu zawiązanego z sieciami Bać-Pol, Topaz a od niedawna także POLOmarket - powiedział Krzak.

Jak zauważył wiceprezes Piotra i Pawła, w ramach GH PL Plus podmioty współpracują w obszarach zakupów, logistyki i promocji, przy zachowaniu pełnej niezależności w pozostałych obszarach. Sieci stworzyły też wspólną ekonomiczną markę własną Lubię, obejmującą ponad 120 produktów. Choć poszczególne podmioty dalej konkurują w niektórych regionach o lokalizacje i klientów, to są przekonane, że ze względu na odmienne modele biznesowe, działanie razem przyniesie im zdecydowane korzyści.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9445

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane