PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Piotr i Paweł świętuje 25-lecie obecności na rynku. Ma 125 supermarketów i 2 markety w 63 miastach

Autor: www.dlahandlu.pl 5 listopada 2015 09:36

Poznańska sieć Piotr i Paweł w listopadzie br. zaczyna świętować 25-lecie swojej obecności na rynku. Pierwszy Piotr i Paweł otworzył się w 1990 przy ul. Głogowskiej w Poznaniu.

Kolejny sklep, na poznańskim Starym Żegrzu, był nieco większy, ale nadal pozostawał małym  osiedlowym marketem. Dopiero po 5 latach od otwarcia pierwszego Piotra i Pawła powstał duży supermarket przy ul. Gronowej, który do dziś jest kultowym sklepem Poznaniaków.

- Początek rozwoju polskich supermarketów to lata 90-te, okres przemian gospodarczych i boomu zagranicznych sieci. W latach gdy wielu silnych operatorów spożywczych pojawiało się na polskim rynku, brało udział w konsolidacjach bądź wycofywało się z niego, Piotr i Paweł kontynuował zrównoważony rozwój - komentuje sieć.

Ekspansji sieci towarzyszy rozwój logistyczny i handlowy.  W roku 2002 powstał pierwszy magazyn logistyczny, w 2003 r. sklep internetowy. W kolejnym roku otworzył się pierwszy Piotr i Paweł w stolicy.

- Sklepy już wtedy koncentrowały się na wygodzie zakupów, kompetentnym personelu, wyróżniającym się wystroju, niespotykanej jakości produktów świeżych, imporcie innowacyjnych produktów.  Sukces Piotra i Pawła pozwolił rozpocząć rozwój sieci w formule franczyzowej.  W roku 2008 obrót  poznańskiej sieci przekroczył magiczny miliard. Rok później, w 2009, aby wzmocnić działania charytatywne  skierowane do dzieci, powstała Fundacja Piotr i Paweł „Radość dzieciom”. W kolejnym roku nastąpił kolejny przełom dla supermarketów: sieć wprowadziła linię produktów Piotr i Paweł, odważnie sygnowanych nazwą supermarketów, jako gwaranta jakości asortymentu.  W 2015r. nastąpił kolejny przełomowy krok mający na celu przyspieszenie ekspansji - powstał drugi, mniejszy koncept sieci- Piotr i Paweł Market - podsumowuje spółka.

Z okazji 25-lecia sieć Piotr i Paweł przygotowała dla swoich klientów 4-tygodniową akcję „Urodziny za pół ceny”, podczas której konsumenci mają możliwość kupowania ulubionych produktów z 50% rabatem . Akcja rozpoczyna się 4 listopada i potrwa do 1 grudnia 2015.

Obecnie Piotr i Paweł to 125 supermarketów i 2 markety w 63 polskich miastach, z asortymentem sięgającym 15000 pozycji, korzystający z własnej infrastruktury logistycznej. Piotr i Paweł współpracuje z Grupą Handlową PL Plus, jednoczącą handlowo polskie sieci, posiadającą wspólną markę produktów ekonomicznych Lubię :).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11419

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane