PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Piotr Woś: Dobrze zaprezentowana oferta jakościowa to przyszłość supermarketów

Autor: dlahandlu.pl 3 listopada 2016 11:40

Piotr Woś: Dobrze zaprezentowana oferta jakościowa to przyszłość supermarketów fot. Żelazna Studio

Na temat kondycji formatu supermarketowego, postępującej konsolidacji, możliwych scenariuszy rynkowych oraz znaczenia technologii w rozwoju sprzedaży rozmawiamy z Piotrem Wosiem, prezesem zarządu sieci Piotr i Paweł.

REKLAMA

Jak w Pana opinii będzie się zmieniał cały segment supermarketów w Polsce? Na co stawia ten format?
Wbrew pozorom odpowiedzią na to pytanie może być obserwacja sieci dyskontowych. Są coraz bardziej aspirujące jeśli chodzi o asortyment, a nawet sam wygląd placówki handlowej. Popatrzmy chociaż na 600. sklep sieci Lidl, który ma zupełnie inny wygląd niż wcześniejsze placówki. Widać to również na przykładzie sieci Carrefour, która stara się polepszyć wizerunek swoich sklepów. Dobrze zaprezentowana oferta jakościowa to przyszłość segmentu, w którym operujemy.

Czyli nie planujecie Państwo wchodzenia w nowe formaty, jak np. Stokrotka, która zapowiedziała otwieranie sklepów convenience?
Testujemy różne nowe rozwiązania. W zeszłym roku zainwestowaliśmy w projekt Market, który jest dedykowany mniejszym lokalizacjom. Był to jednak tylko pilotaż konceptu. Na razie nie chcemy go rozwijać. Sytuacja na rynku małych sklepów wygląda tak, że ci którzy już zajęli swoją pozycję będą dalej się rozwijać i nie oddadzą tak łatwo zdobytych udziałów rynkowych. My stawiamy na rozwój w naszej formule, w której się wyspecjalizowaliśmy, czyli supermarketów i tego będziemy się trzymać.

Jak ocenia Pan sytuację handlu detalicznego w Polsce. Co się będzie działo na rynku w najbliższym czasie?
Rynek handlu detalicznego cały czas ewoluuje, zmienia się. W formacie dyskontów mamy dwóch zdecydowanych liderów – Biedronkę i Lidla – którzy rozwijają się . Gracze hipermarketowi, czyli Auchan, Carrefour, Kaufland i Tesco też zajmują ustalone na rynku miejsca. Pod znakiem zapytania jest jedynie przyszłość tej ostatniej sieci, która wciąż nie zdecydowała, czy pozostanie w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Rynek małych sklepów jest silnie spolaryzowany, dzięki działalności Eurocashu, który go w dużej mierze kształtuje. Drugim dużym, liczącym się graczem jest sieć Żabka. Jeśli zaś chodzi o supermarkety przewiduję, że właśnie w tym formacie zajdą największe zmiany. Jeden z graczy, czyli sieć MarcPol, zakończył już działalność. Prawdopodobnie do końca roku z rynku zniknie delikatesowy szyld Alma. Z kolei sieć Carrefour prezentuje w tym segmencie ciekawe rozwiązania – m.in. miejski koncept supermarketu premium.

  • klient 2016-11-03 16:04:28

    Bardzo fajny sklep. Robię w nim zakupy i polecam, ale musicie popracować nad jednolitym standardem we wszystkich placówkach. Obsługa i jakość art. w PiP w Młynie i np. na Krzykach we Wrocławiu to przepaść. Dlaczego tak jest?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA