Plany Biedronki na 2013 r.: 290 sklepów, 2 centra dystrybucyjne i 5 tys. nowych pracowników

Autor: www.dlahandlu.pl 28 lutego 2013 13:07

Plany Biedronki na 2013 r.: 290 sklepów, 2 centra dystrybucyjne i 5 tys. nowych pracowników

Wydatki inwestycyjne Biedronki w 2013 r. będą nieznacznie wyższe od ubiegłorocznych i przekroczą 1,6 mld zł. Firma chce otworzyć w tym roku dwa centra dystrybucyjne i ok. 290 sklepów. Sieć zapowiada również zwiększenie zatrudnienia o ok. 5 tys. pracowników.

Docelowo Jeronimo Martins Polska chce posiadać w Polsce 15 -17 centrów logistycznych, z których każde będzie obsługiwało 150-200 sklepów. Koszt otwarcia jednego centrum spółka szacuje na 60-90 mln zł. W 2013 r. ruszą centra logistyczne w Lubartowie na Lubelszczyźnie oraz w Gdańsku. Należy dodać, że drugi z magazynów będzie obiektem specjalnym, dedykowanym obsłudze sklepów działających na terenie Trójmiasta.

W związku z dynamicznym rozwojem w Polsce, firma chce zwiększyć zatrudnienie o 5 tys. pracowników tak, aby ich liczba na koniec roku wynosiła ok. 45 tys. (obecnie firma zatrudnia 40 tys. ludzi).- Wydatki inwestycyjne Biedronki w 2013 r. przekroczą nieco wartość inwestycji z 2012 r., gdy wyniosły 1,6 mld zł - mówi Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka. Dotychczas portugalski operator zainwestował w Polsce ponad 8 mld zł.

Dynamiczny rozwój sieci oznacza znaczny wzrost zatrudnienia, o ok. 5 tys. pracowników. Na koniec roku Biedronka będzie zatrudniać ok. 45 tys. ludzi. Przedstawiciele sieci spodziewają się w tym roku dwucyfrowego wzrostu sprzedaży.- W tym roku otworzymy ponad 290 sklepów, a także dwa centra dystrybucyjne. W sumie zwiększymy zatrudnienie o ok. 5 tys. pracowników - wylicza Tomasz Suchański. Dodaje, że firma chce utrzymać wydatki na marketing i reklamę na poziomie tych z 2012 r.

 W zeszłym roku z rynku zniknęło 15 sklepów w związku z wygaśnięciem umów najmu i relokacją sklepów.

Przedstawiciele sieci spodziewają się w tym roku dwucyfrowego wzrostu sprzedaży. W całym 2012 r. sieć otworzyła 263 nowych sklepów i zakończył rok z liczbą 2.125 placówek. Biedronka w ubiegłym roku osiągnęła sprzedaż w wysokości 6,7 mld euro, co stanowi wzrost o 17,9 proc. w złotych (+16.3 proc. w euro). Sieć generuje 72,2 proc. EBITDA całej Grupy

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10912

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane