Platforma do prowadzenia e-biznesu kosztuje od kilku do kilkunastu tys. zł

Autor: dlahandlu.pl 22 marca 2012 10:39

- To czy odniesiemy sukces w handlu internetowym zależy w pewnej mierze od wyboru platformy. Jednak dużo ważniejsza jest jakość prowadzonej działalności. Dbanie o profesjonalną obsługę, odpowiednie podejście do klienta, ekspozycję produktu czy też budowanie zaufania. Sporo zależy też od żmudnej pracy polegającej na budowaniu świadomości marki wśród konsumentów. W obu przypadkach sprzedawca będzie musiał w końcu zapłacić za odróżnienie się od setek podobnych do niego - mówi Mariusz Wesołowski z DeCommerce.pl.

Zalet prowadzenia własnego e-sklepu jest dużo. Na pierwszy plan wysuwa się oczywiście niezależność. Sprzedawcy cenią sobie też możliwość dowolnego modyfikowania platformy sprzedażowej czy tworzenia własnego regulaminu. Nie muszą też martwić się o zmiany w zapisach, na które nie będą mieli wpływu. Praktyka pokazuje jednak, że takie rozwiązanie ma też sporo minusów. - Ciężko jest znaleźć dobrą i darmową platformę do prowadzenia własnego sklepu internetowego. Z tymi „tańszymi" też nie jest najlepiej. Dobry serwis do prowadzenia własnego e-biznesu kosztuje z reguły od kilku do kilkunastu tysięcy złotych, a to dopiero początek wydatków. Trzeba go jeszcze wypromować, zadbać aby był widoczny w sieci. Z tym wiążą się kolejne niemałe koszty - tłumaczy Mariusz Wesołowski, ekspert współpracujący z serwisem DeCommerce.pl.


Alternatywą dla sklepu internetowego jest platforma aukcyjna. Wystarczy mieć swój produkt i już można zaczynać przygodę z e-commerce. Wystawienie pierwszej oferty nie powinno zająć dużo czasu. W tym przypadku sprzedający nie ponosi też dużych kosztów na początku funkcjonowania działalności. Musi jednak uwzględnić w swoim biznesplanie prowizje dla serwisu. Platforma aukcyjna ma też swoje minusy. Najbardziej odczuwalna jest ogromna konkurencja właściwie w każdej kategorii produktów.

Bez względu na to, czy zdecydujemy się na swoje rozwiązania (i życie w świecie poza Allegro), czy też zechcemy jednak skorzystać z tego, co już na rynku dostępne, musimy pamiętać o jednym: podstawą działania każdego biznesu jest upór i konsekwencja.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11144

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane