PMR: Dyskonty liderem rynku, prężnie rozwijają się również sieci niewielkich sklepów

Autor: PMR, portalspozywczy.pl 13 grudnia 2011 15:02

W latach spowolnienia, handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce nadal wzrastał, wyróżniając się korzystnie na tle gospodarek europejskich. Rok 2011 to kolejny rok przejęć, które zmieniają układ sił na rynku, jak również rozwoju marek własnych, wkraczających do kolejnych segmentów rynku i do portfolio kolejnych graczy rynkowych - mówi Dominika Kubacka, analityk rynku handlu detalicznego o rynku spożywczym w Polsce w firmie PMR.

- Dyskonty pozostają wiodącym pod względem dynamiki rozwoju segmentem, m.in. dzięki ekspansji i wynikom lidera rynku, sieci Biedronka. Pomimo dalszego spadku znaczenia małych sklepów spożywczych, które jako cały segment stopniowo oddają udziały w rynku nowoczesnym kanałom dystrybucji, prężnie rozwijają się sieci niewielkich sklepów, zwłaszcza te operujące w segmencie convenience oraz funkcjonujące w oparciu o franchising - podsumowuje Dominika Kubacka.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane