PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Po Euro 2012 wysokie ceny w sklepach zostaną

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 31 maja 2012 08:39

Przed Euro 2012 w sklepach, hotelach, restauracjach, taksówkach nastała drożyzna. Kiedy jednak mistrzostwa się skończą, ceny nie spadną do poprzedniego poziomu. Bo wiele produktów drożałoby i bez wielkiej imprezy - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Na Euro 2012 chce zarobić każdy: hotelarze, restauratorzy, właściciele barów, handlowcy czy przewoźnicy. Spodziewamy się przecież 800 tys. kibiców, którzy mają do wydania 750 - 800 mln zł. Jest to więc dobry czas, by wywindować ceny. W samych sklepach, przy stadionach i strefach kibica ma być drożej przynajmniej o 10 - 15 proc., co powoli zaczyna być odczuwalne. Najbardziej w segmencie alkoholi i napojów, ale już wiadomo, że zdrożeją wszystkie produkty pierwszej potrzeby, czyli te, które zawsze się sprzedają - rotujące. Przedsiębiorcy odbijają więc sobie niskie marże z poprzednich miesięcy - czytamy w "DGP".
Czy zatem wyższe ceny obowiązywać będą też po zakończeniu mistrzostw? Usługi hotelowe i restauracyjne na pewno potanieją. Eksperci nie mają też wątpliwości co do tego, że ceny będą musiały obniżyć też małe sklepy w centrach miast, by w kolejnych miesiącach nie stracić klientów. Jednak - jak tłumaczy Andrzej Gantner z PFPŻ, ze względu na wzrosty cen wielu surowców i kosztów pracy, ceny w sklepach mogą nie powrócić do poprzedniego poziomu.
Z analizy Open Finance wynika, że od lutego w górę idzie większość surowców rolnych, wykorzystywanych do produkcji żywności. Tylko w kwietniu produkty zbożowe podrożały o 2,6 proc., mleko sery i jaja o 10,6 proc., tłuszcze o 6,4 proc. Do tego wieprzowina o 11 proc., a ryby o ponad 10 proc. - pisze "DGP".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11193

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane