PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Poczta Polska: Krajowe e-sklepy patrzą w stronę zagranicy

Autor: pr 27 października 2016 12:05

Zwiększenie sprzedaży klientom z zagranicy jest największą szansą dla polskiej branży e-commerce, główne bariery tego rozwoju to prawo i biurokracja – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

REKLAMA

Badanie objęło uczestników rankingu e-Gazele Biznesu, konkursu dla najszybciej rozwijających się małych i średnich firm e-commerce.

Badane w rankingu firmy wysyłają miesięcznie setki, a nawet tysiące paczek – 33% przedsiębiorców nadaje do 500 przesyłek miesięcznie, a prawie co dziesiąta firma powyżej 5000. Ponad połowa badanych deklaruje, że średnia wartość zamówień, które realizują, waha się od 101 do 500 zł.

Prawie wszystkie z badanych firm prognozują, że rynek e-commerce w perspektywie pięciu kolejnych lat wzrośnie. Tylko 2% z nich jest odmiennego zdania. Połowa e-Gazel uważa, że wzrost ten będzie na poziomie 11-20%. Jedna trzecia przewiduje mniej znaczący rozwój branży – do około 10%. Co piąta z badanych firm jest zdania, że rynek e-commerce będzie rozwijał się znacznie dynamiczniej i zanotuje wzrost od 21 do 50%.

- Firmy działające w branży e-commerce cechują się najwyższym poziomem optymizmu wśród polskich przedsiebiorców. To one w coraz większym stopniu będą budować polski PKB – mówi Marek Lekki, Dyrektor Zarzadzajcy ARC Rynek i Opinia.

Rozwój i wyzwania

Ekspansja zagraniczna to główna szansa rozwoju, jaką widzą sklepy e-commmerce. Wskazało na nią aż 22% ankietowanych. Obecnie 85% sklepów obsługuje wyłącznie albo głównie rynek krajowy. Jedynie 5% sklepów wysyła więcej niż połowę swojego asortymentu klientom spoza Polski. Ukierunkowanie sprzedaży może mieć związek ze strukturą właścicielską,  w branży e-commerce niemal nie występują inwestorzy zagraniczni, aż 97% małych i średnich sklepów zasila wyłącznie polski kapitał.  

– Odważne wejście na rynek globalny to krok, na który w naszej ocenie, wiele polskich sklepów on-line jest już gotowych – mówi Paweł Kopeć, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży w Poczcie Polskiej. – Wśród największych wyzwań jakie przed nimi stoją jest pozyskanie inwestorów, przygotowanie obcojęzycznych wersji strony internetowej i organizacja sprawnej logistyki. To trzecie zadanie bierzemy na siebie. Dzięki przesyłce GLOBAL Expres, przedsiębiorcy mogą nadawać towary już do 40 krajów. Ostatnio wprowadziliśmy możliwość wysyłki paczek do Chin, Malezji, Serbii, Grecji, Norwegii i na Cypr – dodaje Paweł Kopeć.

  • hanka 2016-10-29 14:59:18

    Teraz dużo można załatwić też przez jadezabiore jesli chodzi o pewną alternatywę dla poczty.

  • Bulwar 2016-10-28 17:15:40

    Ta banda nie wywiązuje się umów dostarczania przesyłek.Express24 dociera po 38 godz.tak samo Pocztex48.Zdarza się często że przytrzymuja przesyłki w werach.Unikać wysyłek pocztą tragedia a kasę pobierają i nie wywiązuje się.Rozbój w biały dzień.

  • ted 2016-10-27 17:47:05

    Lepiej nie korzystać z usług poczty polskiej, po co ryzykować.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16533

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA