PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Poczta Polska o perspektywach rynku e-commerce

Autor: pr 7 stycznia 2016 10:41

Wśród ważnych aspektów, które mogą determinować rozwój e-handlu w przyszłości, analitycy Poczty Polskiej wymieniają handel transgraniczny, m-commerce, rozwój usługi Click&Collect, dynamiczne zarządzanie dostawą, same day delivery, a także rozwiązania crowdsourcingowe w branży przesyłek.

- W Polsce, istotne znaczenie może mieć też e-fulfillment (pełna obsługa logistyczna sklepów internetowych) oraz ustawa nakładająca podatek na sklepy wielkopowierzchniowe (co może przyczynić się do przeniesienia części biznesu do e-commerce) - przewiduje Poczta Polska.

Wraz ze wzrostem wartości rynku e-commerce będzie wzrastać rynek KEP, czyli przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych, ponad 30 proc. wartości rynku KEP w Polsce pochodzi właśnie z obsługi e-commerce. Poczta Polska szacuje, że w 2016 r. rynek KEP w Polsce będzie wart powyżej 5,2 mld zł. Ważne znacznie będzie miał także rozwój usług szybkiego dostarczania przesyłek – maksymalnie w ciągu kilku godzin od zamówienia do dostawy. Takie usługi będą służyć dalszej popularyzacji e-handlu i wzmacniać go w konkurencji z handlem tradycyjnym.

Jakie są perspektywy rozwoju handlu transgranicznego w e-commerce?
- W najbliższych latach tempo wzrostu handlu cross-border w Europie jest szacowane na 21 proc. r/r. Tymczasem jedynie 13 proc. Polaków kupuje w zagranicznych e-sklepach. Jako powód tak niskiego wskaźnika, analitycy Poczty Polskiej wymieniają m.in. dłuższe terminy dostaw, a w przypadku zakupów dokonywanych poza Unią Europejską także wysokie opłaty celne i podatki - podaje Poczta Polska,

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11370

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane