REKLAMA
REKLAMA

Podatek handlowy groźny dla producentów marek własnych

Autor: Rzeczpospolita 14 kwietnia 2016 10:01

Aby ratować swoje marże, przetwórcy mogą zmieniać receptury, ograniczać wagę towarów w niezmienionym opakowaniu, a nawet redukować inwestycje - czytamy w Rzeczpospolitej.

REKLAMA

Zdaniem Moniki Kurtek, głównego ekonomisty Banku Pocztowego, detaliści nie odważą się podnieść cen. - Sprzedawcy, chcąc zachować konkurencyjność, wymuszać będą raczej obniżki cen na producentach. Jeśli podatek wejdzie w życie w połowie roku, czyli na początku sezonowych spadków cen żywności, efekt podwyżek może być w ogóle niewidoczny w danych GUS - dodaje.

Andrzej Kowalski, dyrektor IERiGŻ uważa, że znacząca podwyżka cen detalicznych może grozić wyhamowaniem konsumpcji oraz pogorszeniem i tak słabej opłacalności produkcji w sektorach przetworów mleczarskich, mięsa oraz owocowo-warzywnym.

Marta Skrzypczyk, koordynatorka zespołu analityków sektora rolno-spożywczego BZ WBK uważa, że znane marki, w obawie przed utratą reputacji, nie zdecydują się na sięganie po tańsze zamienniki czy modyfikowanie receptur. Inaczej może wyglądać sytuacja firm, które produkują na rzecz marek własnych sieci.

Jak dodaje Kowalski, pogorszenie jakości produktów mogłoby spowodować odwrócenie się zamożniejszych konsumentów od produktów krajowych.

Czytaj więcej w Rzeczpospolitej.

  • Pw 2016-04-14 14:02:40

    Tak właśnie bedzie. I tak marne do tej pory produkty bedą jeszcze gorsze.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12425

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA