PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Podsumowanie roku 2010 w polskim handlu

Autor: dlahandlu.pl 24 grudnia 2010 09:37

Podsumowanie roku 2010 w polskim handlu

Rok 2010 zgodnie z zapowiedziami ekspertów rynku okazał się rokiem fuzji i przejęć. Jak określają to sieci handlowe stał się również punktem zwrotnym w postrzeganiu kanałów dystrybucji. Rynek handlu nowoczesnego nasycił się więc wszyscy gracze zwrócili się w kierunku mniejszych formatów, działających w centrach miast. Większość sieci stawia także na rozwój sprzedaży on-line.

REKLAMA

W 2010 roku największych 15 detalistów otworzyło ponad 2 300 nowych sklepów.

Biedronka, Tesco, Carrefour licytuje się w planach rozwoju. Carrefour zamierza otwierać ok. 200 placówek franczyzowych rocznie. Liczbę otwarć chce podwoić Tesco, a Biedronka chce otwierać jeden sklep dziennie. Obecnie ma ich 1600, a planuje mieć 3000. Każda z tych sieci widzi dla siebie miejsce już nie w wielkich centracha handlowych, ale na osiedlach mieszkaniowych. Powstające tutaj sklepy mają mieć najwyżej kilkaset metrów. Aby wzmocnić swoją pozycję zarówno Tesco i Carrefour mogą być zainteresowane zakupem sieci Żabka od Penta Investement. Transakcja ma dojść do skutku w I półroczu 2010 roku.

Ocenia się, że ekspansja silnych sieci handlowych powoduje upadek sklepów handlu tradycyjnego, dlatego właściciele sieci z tego kanału umacniają swoją pozycję łącząc siły lub pozyskując kapitał od funduszy inwestycyjnych. W tym roku fundusze weszły do Organic Market, Zielonego Marketu oraz sieci Dino. W kategorii przejęć największym wydarzeniem było zgłoszenie zainteresowania ze strony Eurocashu spółką Emperia Holding. Jednak ze względu na zbyt niską, zdaniem zarządu Emperii, wycenę akcji do transakcji dotychczas jeszcze nie doszło. W tym czasie sfinalizowane zostało jednak przejęcie Aldika przez Emperię, oraz działu hurtowego CEDC przez Eurocash, sieci sklepów franczyzowych Spar przez Grupę Bać -Pol, sieci Livio przez Bomi oraz sieci Inter-Kram przez Eko-Holding.

Do znamiennych wydarzeń tego roku należała także aktywizacja sieci handlowych na rynku handlu on-line. Na przyszły rok otwarcie sklepu internetowego zapowiedziało Tesco.com. Bomi zaczęło korzystać ze sprzedaży przez internet za pomocą platformy a.pl i uruchomiło sklep w Olsztynie. Sklep fresh24.pl zamierza otwierać sklepy w kolejnych miastach a nawet wyjść za granicę. E.Leclerc zapowiada rozwój sprzedaży za pomocą sklepów on-line.

W Polsce w 2010 roku rynek ten ma mieć wartość 300 mln zł. A do 2014 roku jego wartość ma zwiększyć się dwukrotnie.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4565

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA